پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۲
|
کد خبر: ۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش بسنا، حسن اسفندیاری درباره وضعیت فرودگاه های کشور اظهار داشت: بارش شدید برف و کاهش دید افقی امکان نشست و برخاست را برای هواپیماها در فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد مشکل کرده است به همین دلیل از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته تا کنون پروازی در این دو فرودگاه انجام نشده است.
وی با بیان اینکه سطوح پروازی (باند) این دو فرودگاه طی ساعات گذشته تا کنون مرتبا برف روبی شده است، اما هنوز امکان نشست و برخاست هواپیماها فراهم نشده، گفت: در فرودگاه امام خمینی (ره) آخرین وضعیت این است که شرایط دید رو به بهبود رفته است مقامات این فرودگاه نیز اعلام کرده اند آماده نشست و برخاست هواپیماها هستند اما در مرحله بعد باید شرکت های هواپیمایی نیز آمادگی انجام عملیات پروازی را دارا باشند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در فرودگاه مهرآباد هنوز میزان دید به اندازه کافی نیست.
وی با بیان اینکه دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به عنوان دو فرودگاه اصلی کشور هستند که بیشتر پروازها به مقاصد یا مبادی این دو فرودگاه انجام می شود، طبیعی است در صورت توقف نشست و برخاست در این دو فرودگاه، پرواز در سایر فرودگاه ها نیز دچار اختلال می شود. به همین دلیل در حال حاضر پرواز در دیگر فرودگاه ها در ساعات گذشته باطل شده است.
اسفندیاری یادآور شد: شرایط دید در فرودگاه مهرآباد رو به بهبود است و به محض بازگشایی باند، انجام پروازها در دستور کار قرار می گیرد. البته مردم قبل از رفتن به فرودگاه ها، از اطلاعات پرواز وضعیت سفرهای هوایی را پرس وجو کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی