پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۲۸
|
کد خبر: ۱۵۳۱
با حضور رئیس دانشگاه بوعلی سینا و جمعی از مسؤولین استان؛

مراسم نکوداشت شهید احمدرضا احدی برگزار شد + گزارش تصویری

مراسم نکوداشت شهید احمدرضا احدی، نفر اول کنکور پزشکی سال 1364 و از شهدای دانشجوی استان همدان، در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رئیس دانشگاه بوعلی سینا، جمعی از مسؤولین استان، دانشگاهیان و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، مراسم نکوداشت شهید احمدرضا احدی، نفر اول کنکور پزشکی سال 1364 و از شهدای دانشجوی استان همدان، در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رئیس دانشگاه بوعلی سینا، جمعی از مسؤولین استان، دانشگاهیان و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.

دکتر حسن ختن لو در ابتدای این جلسه در خصوص معرفی این شهید اینگونه بیان کرد: شهید احمدرضا احدی در 25 آبان ماه سال 1345 در اهواز متولد شد و با شروع جنگ تحمیلی به زادگاهش ملایر بازگشت. در سال 1364 با شرکت در کنکور توانست رتبه نخست را کسب کند و در رشته پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد. سرانجام پس از شرکت در عملیات کربلای 5 در شب 12 اسفندماه سال 1365 در درگیری با دشمن بعثی به شهادت رسید.

دکتر ختن لو درخصوص این شهید بزرگوار گفت: یکی از اهداف اصلی بنیاد نخبگان تکریم و الگوسازی از شهیدان و همچنین شناساندن این شهید بزرگوار به نخبگانی است که از این بنیاد جایزه دریافت می کنند.

در ادامه این مراسم دکتر لاری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: این شهید یک عارف بلند مرتبه و توانا بود که به علت اعجازی که در وجودش بود، توانست رشته پزشکی را که آرزو هر دانشجویی است کنار بگذارد و راه خود را انتخاب نماید.

وی افزود: شهیدی همچون احدی که توانست در سن 24 سالگی خاطراتش را با مباحث فیزیک و ریاضی به صورت دست نوشته هایی دربیاورد، اگر در بین ما بود می توانست با همان روح بزرگ ما را در این بحران ها یاری دهد.

دکتر محسن شاه رضایی مدیر کل تکریم و الگوسازی نخبگان در ادامه این مراسم مطرح کرد: شهید احدی مثال نقضی از خلقت خداوند است و خداوند در هنگام خلقت انسان، امثال شهید احدی را می دیده که انسان را خلیفه ای روی زمین خوانده اند.

در ادامه این مراسم استاد کمری نویسنده کتاب هرمان هور بحث را ادامه داد و گفت: هدف بنیاد علمی نخبگان برای تکریم شهید احدی، فقط به عنوان یک شهید نیست بلکه ما در تلاشیم تا این موضوع را به عموم مردم بفهمانیم که هرکسی می تواند شهید احدی باشد و اینگونه نیست که او شریک و نظیری نداشته باشد.

وی افزود: مهم ترین اثری که می توانیم توسط آن، مقام والای این شهید را بشناسیم، یادداشت ها و دست نوشته های ایشان و همچنین مجموعه یادهای ذهنی دیگران درباره رفتار و اعمال او است.

کمری بیان داشت: نخبه کسی است که زمان را هدر نمی دهد و گذشته را به اکنون متصل می کند و آینده را در گذشته می بیند؛ همچنین کسی که در نحوه اندیشیدن متمایز باشد نیز نخبه است؛ همچون شهید احدی که در آغاز دفترش می گوید " سبک من مخاطب نویسی است و هدف ریا نیست"

وی اظهار داشت: اگر اکنون شهید احدی در میان ما بود ولی دست به قلم نمی شد، هنر نگارش را نداشت و تنهایی اش را با ما تقسیم نمی کرد؛ اکنون موضوع بحث ما نبود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه شد که هرمان هور متولد شد؟ گفت: 31 سال قبل من با چند قطعه از این کتاب مواجه شدم و زمانی که فهمیدم نویسنده آن دانشجویی از شهر ملایر است، به سبب آشنایی که با آن شهر داشتم، به خانه ایشان رفتم و چند قطعه را از پدر ایشان گرفتم و توصیه او را برای استفاده از کتاب پذیرفتم.

کمری اضافه کرد: نام هرمان هور را به سبب ایهام تناسب بین فقدان غم و اندوه و نیستان و خورشید برای این کتاب برگزیدم و همچنین در پایان این کتاب هرمان هور به یک نی نامه اهل جبهه تشبیه شده است.

وی ادامه داد: هرمان هور یک سند معتبر و اصیل است که در حوزه تاریخ برای شناخت آن زمان محل اعتنا است.

در نهایت این مراسم با خواندن متنی از کتاب " بگو ببارد باران" توسط نویسنده آن و اهداء جوایز به دانش آموزان نخبه پایان یافت.

خبرنگار: حیدری فخر

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر