پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۴۹
|
کد خبر: ۱۵۸۸
دکتر مهدی سخائی نیا عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا و دبیر اجرایی برگزاری مسابقات ACM، جزئیات برگزاری مسابقات منطقه غرب ACM را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مهدی سخائی نیا عضو هیات علمی گروه کامپیوتر، مشاور انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا و دبیر اجرایی برگزاری مسابقات ACM گفت: این مسابقات هر ساله در دنیا برگزار می شود که در قالب یک مسابقه برنامه نویسی است؛ که هر تیمی شامل سه نفر می باشد و یک سری سوالات طراحی می شودو در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از استاندارد جهانی برخوردار است افزود: سوالاتی که مطرح می شود به زبان انگلیسی و از لحاظ بررسی برنامه ریزی مشابه مسابقات جهانی است.

سخائی نیا ادامه داد: بعد از شروع مسابقه سوالات در اختیار افراد قرار می گیرد و پاسخ سوالات را برای سیستمی که پیش بینی شده است، ارسال می کنند؛ لازم به ذکر است این سیستم علاوه بر اینکه درستی مساله را بررسی می کند، سرعت شرکت کنندگان نیز مورد سنجش قرار می گیرد.

وی در خصوص برنده شدن شرکت کنندگان گفت: هر تیمی که سوالات بیشتری حل کند برنده است و بین کسانی که سوالات مشابه حل می کنند گروهی که در زمان کمتری پاسخ دهد برنده خواهد بود؛ سوالاتی که برای ما می فرستند از لحاظ صحت و زمان مسابقه بررسی می شود، که اگر سوالی را اشتباه فرستاده باشند 20دقیقه جریمه می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همچنین خاطرنشان کرد: دوره اول این مسابقات در سال پیش برگزار شد و اکنون دومین دوره مسابقات را مشاهده می کنید که مختص دانشگاه های غرب کشور می باشد.

دبیر اجرایی برگزاری مسابقات ACM گفت: نماد پاسخ به هر سوالی بادکنک است؛ تا نیمه های مسابقه این بادکنک ها نمایان هستند پس از آن برای افزایش هیجان مسابقه بادکنک ها برداشته می شود.

وی ضمن تاکید براینکه هدف از ایجاد مسابقه این است که دانشگاه بوعلی سینا به قطب مسابقات ACMتبدیل شود، گفت: در تعدادی از مسابقات منطقه ای که تیم های منتخب به مسابقات جهانی راه پیدا می کنند؛ دانشگاه بوعلی سینا تا اکنون فقط یک سهمیه داشته، اما با توجه به فعالیت هایی که سال پیش داشته و عملکرد مطلوب تیم دانشگاه، امسال ۲ سهمیه به دانشگاه بوعلی سینا تعلق گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه در حوزه مسابقات ACMدر رده 14 قرار دارد، این مسابقات در اصل برای افزایش آمادگی و سطح علمی آن ها است؛ ضمن اینکه دوتیم برتر دانشگاه بوعلی سینا 14 آذر در مسابقات منطقه ای شرکت می کنند.

سخائی نیا اظهار داشت: در طول سال نیز لیگ هایی برگزار می شود که بین 7-8دانشجو باهم مسابقه خواهند داد و تیم های برتر مشخص می شوند و امتیاز می گیرند؛ دوتیم برتری که در لیگ شرکت کردند به مسابقات اصلی راه پیدا می کنند.

مشاور انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا گفت: جوایز این مسابقات به صورت نقدی می باشد ضمن اینکه مسابقات ACM زیر نظر انجمن علمی دانشجویی است.

سخائی نیا افزود: حمایت از این دوره از مسابقات به صورت مالی است که از جانب معاونت فرهنگی و اجتماعی، دفتر هدایت استعدادهای درخشان، دانشکده مهندسی و مرکز آپا صورت می گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا میزبان 14 دانشگاه است که همچنان تعدادی در حال ثبت نام برای شرکت در مسابقات هستند؛ از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه قزوین، اراک، قم، آیت الله بروجردی، ایلام، زنجان، کردستان و کرمانشاه، صنعتی همدان، ملایر و سید جمال الدین اسدآبادی و همچنین دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان اشاره کرد.

خبرنگار: آقایی
عکاس : امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری