پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۹۶
|
کد خبر: ۱۵۹۱
مدیر مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: مرکز مشاوره  هیچ ارتباطی با حراست و کمیته انضباطی ندارد و همه چیز در آن کاملا محرمانه است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مصیب یارمحمدی مدیر مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بوعلی سینا، که به همراه معاون دانشجویی دانشگاه و اعضای شورای صنفی، به بازدید از خوابگاه‌ پردیس رفته بود، اظهار داشت: هنگام ورود به خوابگاه برای دانشجویان ۲ چالش پیش رو قرار می گیرد، یکی دوری و غربت و دیگری سازگاری با هم اتاقیان.  

وی بیان کرد: در مرکز  مشاوره دانشگاه حدودا 24نفر مشاوره در حال فعالیت هستند که مشکلات دانشجویان را در حوزه های مختلف حل می کنند.

دکتر یارمحمدی بیان داشت: در ارتباط با کانون همیاران سلامت روان که اعضای آن دانشجویان هستند و هرساله در  دانشگاه انتخاباتی برگزار می‌شود که از رشته های مختلف می توانند داوطلب بشوند و به مرکز مشاوره در شناسایی  دانشجویانی که مشکل روان شناختی دارند یا مشکل مالی دارند، کمک کنند؛ که این دانشجو می تواند از هر رشته‌ای باشد و چه بسا در دیگر رشته‌ها جز علوم تربیتی و روانشناسی دانشجویان می‌توانند کمک بیشتری کنند.

وی گفت: اگر دانشجویانی در دانشگاه دچار مسایل اعتیاد شدند ما در مرکز مشاوره کاملا درمانشان می کینم؛ این نکته قابل ذکر است که مرکز مشاوره  هیچ ارتباطی با حراست و کمیته انضباطی ندارد و همه چیز در آن کاملا محرمانه است.

مدیر مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در ارتباط با کانون همیاران سلامت، اگر تعداد داوطلبان زیاد باشد، در خوابگاه‌ها کانون‌های ۵ نفره تشکیل می دهیم؛ همچنین تصمیم داریم، کمپینی با موضوع نه گفتن به مشکلات در خوابگاه ها تشکیل دهیم.

یارمحمدی اضافه کرد: در روانشناسی بحثی با نام تاب آوری وجود دارد بدین معنا که در شرایط سخت زندگی کنید تاب آوری بالا می رود و انسجام پیدا می کند و همین که شما آمدید و خوابگاه‌ را برای اسکان انتخاب کردید، از نظر شخصیتی تاب‌آوری افزایش یافته و فرصتی برای آمادگی ازدواج است.

خبرنگار: آقایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو