پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۰۳
|
کد خبر: ۱۵۹۵
حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو به عتبات اعزام شدند، گفت: هم به دانشجو و هم همراه وی که همسرش است هر کدام سه میلیون وام تعلق می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت، بانک ملت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهی گفت: در حال حاضر که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم دستاوردهای زیادی را در این سالها به دست آورده ایم به طوری که در رژیم گذشته، جمعیت کشور نصف امروز بود و تعداد دانشگاهیان نیز ۱۸۰ هزار نفر بیشتر نبود و امروز به برکت انقلاب اسلامی، دو هزار و ۵۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور داریم و تعداد دانشجویانمان نیز به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این سالها رشد علمی بالایی داشته ایم، اظهار داشت: دشمن در بعد فرهنگی و دینی کار خود را شروع کرد و خواست نسل جوان و دانشجویان را از انقلاب جدا کند و در همین برهه از زمان با اعزام دانشجویان به عتبات عالیات و عمراه را آغاز کردیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه در سال ۹۶، ۱۹۱ هزار دانشجو برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: مانند زمان ثبت نام عمره در سالهای قبل به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، قرعه کشی انجام دادیم و اولویت را به افرادی دادیم که تاکنون مشرف نشده بودند.

فقیهی تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم با همکاری خوب سازمان حج، بعثه مقام معظم رهبری، شمسا و بانک ملت ۲۲ هزار و ۸۰۰ هزار نفر را اعزام کنیم که ۱۴ هزار نفر از آنها از وام این بانک استفاده کردند.

وی از افزایش مبلغ وام عتبات دانشگاهیان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای اعزام های هوایی سه میلیون تومان وام با همکاری بانک ملت پرداخت می شود که البته به همراه هر دانشجو نیز که همسر است نیز سه میلیون وام پرداخت می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: چنانچه همکاری های عنوان شده نباشد، قطعا ً نمی توانیم دانشجویان را به عتبات اعزام کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی و تفاهم جدید تعداد بیشتری از زائران را به عتبات اعزام کنیم. سال گذشته هزار و صد نفر از اساتید دانشگاه که اعضای هیئت علمی بودند، به عتبات اعزام شدند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر