پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۰
|
کد خبر: ۱۶۹
وزیر علوم در اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی، گفت: حمایت از زیست بوم نوآوری برای توسعه علم و فناوری، تجاری سازی و ایفای نقش موثر در رفع چالش های ملی کشور از جمله مأموریت های وزارت علوم به شمار می رود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، گفت: تاکنون۹۲۰جایزه طی این۳۱سال به برگزیدگان در سطح ملی و بین‌المللی اعطا شده است.

وی افزود: در۴۰سال گذشته بیش از۳۷۵هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی در جهان به ثبت رسیده است و این نشان می دهد که از این منظر در منطقه، رتبه اول و در جهان رتبه۱۶علمی را داریم.

دکتر غلامی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، تصریح کرد: محققان کشورمان۱.۹درصد مقالات از بین مقالات محققان دنیا را به صورت بین‌المللی نمایه کردند و۲.۹درصد مقالات توسط اساتید ایرانی مستند شده است.

وی در خصوص آمار پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشورمان تأکید کرد: در حال حاضر۴۲پارک علمی و فناوری در کشور داریم و۱۹۰مرکز رشد در این پارک ها فعالیت می کنند.

وزیر علوم ادامه داد: این پارک ها و مراکز رشد، اشتغال۳۰هزار نفر را فراهم آورده و توانسته۳هزار میلیارد تومان گردش مالی را از فروش محصولات دانش بنیان ایجاد کنند.

غلامی با تأکید بر اینکه این وضعیت نشان می دهد که می توانیم توسعه پایدار را در کشور فراهم آوریم گفت: در حال حاضر صادرات محصولات فناورانه از محل پارک های علم و فناوری، از۲۳۰میلیون دلار فراتر رفته است و این نشان از حرکت پرشتاب کشور در زمینه فناوری نوین است.

به گفته وی۲۲درصد از انتشارات دانشمندان کشورمان در قالب مشارکت های پژوهشی است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم دو مأموریت مهم را در نظر دارد، گفت: حمایت از زیست بوم نوآوری برای توسعه علم و فناوری، تجاری سازی و ایفای نقش موثر در رفع چالش های ملی کشور از جمله مأموریت های وزارت علوم به شمار می رود.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری در تلاش هستند در تعامل با یکدیگر به توسعه این زیست بوم کمک کنند تا در آینده شاهد تحولات بزرگی در زمینه علم و فناوری باشیم.

به گزارش بسنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد که در آن از برگزیدگان این جشنواره تقدیر بعمل آمد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست