پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۷
|
کد خبر: ۱۷۲
دکتر محمدی فر در جمع دانشجویان دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان: امروزه یکی از بحث های مهم در دنیای مهندسی، نگاه انسانی به ساخته های مهندسی است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا امروز در جمع دانشجویان دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان، به مناسبت روز مهندس، گفت: مهندسی، ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و در آثار باستانی کشور ما آثار و اسامی خاصی با این مضمون آمده است.
وی اضافه کرد: اساطیر و دانشمندان در کشور ما همیشه پیشرو بوده و همواره نیز هستند و ما وظیفه داریم که این میراث گرانبها را حفظ کنیم.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: امروزه یکی از بحث های مهم در دنیای مهندسی، نگاه انسانی به ساخته های مهندسی است. مهندسان ما باید به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند که مصنوعات آن ها مورد استفاده انسان ها قرار می گیرد.
وی یادآور شد: سابقه کشور ما در زمینه مهندسی بسیار درخشان است و نمونه های بسیار زیادی از ساخته های دوران گذشته که توسط دانشمندان و مهندسان همین کشور ساخته شده است، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر محمدی فر با اشاره به سازه های ضعیف و به دور از اصول مهندسی، تاکید کرد: جامعه ما، مهندسی به دور از اخلاق را نمی خواهد، بلکه مهندسین ما باید ناظر به انسانیت و اخلاق کار کنند و به کار خود و مردم خود تعهد داشته باشند.
وی در پایان گفت: جایگاه و ارزش مهندس و رسالت او نباید خدشه دار شود و باید این جایگاه، که تخصص ها را مدنظر دارد را همواره تقویت کرده و راه بزرگان خود را ادامه دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو