پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۸۶
|
کد خبر: ۱۷۷۳
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان در دانشگاه بوعلي سينا:

یأس از ابزار ابلیس است و امكان شکوفایی و تشخيص راه درست را از انسان مي گيرد

حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان در مراسمي با عنوان "تا كجا پيش رفته ايم؟" در دانشگاه بوعلي سينا بيان كرد: یأس است که امكان شکوفایی را از انسان می گیرد و اجازه نمي دهد كه راه درست را پیدا کند؛ فرق بین کافر و غیرکافر، عارف و غیرعارف، معنوی و غیرمعنوی در مأیوس بودن و یا نبودن است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان در برنامه "تا کجا پیش رفته ایم"، که با محوريت دانشجوی مهدوي، جامعه مهدوی و به همت هيأت دانشگاه بوعلي سينا، در سالن اجتماعات شهيد چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، سخنراني خود را در رابطه با يأس آغاز كرده و گفت: زندگی همچون بازي شطرنجی است که اگر در همان ابتدا بازی را بلد نباشد به مرور زمان دچار سردرگمی و یأس مطلق شده و در حرکات بعدی با باخت مواجه مي شويم.

وی افزود: بازی شطرنج مصداقی از زندگی فردی و اجتماعی است، همانطور كه قبل از شروع بازي نيمي از صفحه شطرنج چيده شده است، زندگي ما نيز از نقطه صفر آغاز نمی شود.

پناهیان در ادامه اظهار داشت: یأس از ابزار ابلیس است؛ این یأس است که امكان شکوفایی را از انسان می گیرد و اجازه نمي دهد كه راه درست را پیدا کند.

وی اضافه كرد: همه مشکلات ما ناشی از خود ماست چرا که کید شیطان ضعیف است؛ یأس جلوه هایی در سبک زندگی ما و در عرصه هاي معنویت، سیاست و... دارد که باید آنها را بشناسیم، چراکه زندگی سرشار از شاخه های نادرستي است که شاخصه های موفقیت را به یأس تبدیل می کند.

حجت الاسلام پناهيان تشريح كرد: فردی که دچار یأس می شود، به جای استفاده از قدرت خود، در مقابل قدرت پوشالی دشمن قد علم کرده و شکست را می پذیرد.

وی در ادامه با تأکید به این موضوع که هیچگاه مأیوس نباشیم و توانایی های خود را شناخته و در جهت شکوفایی آنها تلاش کنیم، تصریح کرد: اربعین، مقدمه ظهور است، چراکه در اینجا افراد با گذشتن از منافع فردی خود، از زندگی لذت می برند و بخاطر همین موضوع است که ما با اربعین امید را زنده می کنیم.

پناهیان در ادامه خاطرنشان کرد: فرق بین کافر و غیرکافر، عارف و غیرعارف، معنوی و غیرمعنوی در مأیوس بودن و یا نبودن است.

وی در پایان گفت: اگر سبک های غلط زندگی را از بین ببريم، می توانیم در همه عرصه ها به قدرت برسیم، چراکه ما ابر قدرت های عالم ایم، طبق سخن قرآن كريم که می فرماید: "ما برتریم اگر ایمان بیاوریم".

خبرنگار: ياري

عكس: اميني


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر