پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۸۹
|
کد خبر: ۱۸۰۴
دکتر محمود محمدیان در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

عمل‌گرایی یک ویژگی فرهنگی است، که میزان آن در کشور ما پایین است

عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: فقدان عمل‌گرایی سومین مورد این پنجره های شکسته کشور ما است؛ عمل‌گرایی یک ویژگی فرهنگی است که متاسفانه میزان آن در کشور ما پایین است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمود محمدیان عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص مارکتینگ و بازاریابی، در نوزدهمین مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا، که در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، با اشاره به نحوه شکل‌گیری نظریه پنجره شکسته بیان کرد: دولت ایالات متحده آمریکا متوجه شد که جرم و جنایت در برخی از محله ها زیاد شده و برای حل این مشکل از دو نفر از متخصصان جرم شناسی به نام‌های جیمز ویلسون و جرج کلینگ، درخواست کرد روی این موضوع کار کنند.

وی افزود: این دو‌نظریه پرداز به این نتیجه رسیدند که علت بالا بودن جرم و جنایت در برخی محله‌ها، تعمیر نکردن پنجره های شکسته است؛ اگر در محله ای پنجره شکسته‌ای وجود داشته باشد و افراد ساکن آن خانه آن را تعمیر نکنند، احتمال اینکه رهگذرانی که از آنجا عبور می‌کنند، پنجره‌های دیگر را بشکنند، بسیار بالاست وپس از آن رهگذران اقدام به تخریب در و دیوار آن خانه و سپس خانه های مجاور می کنند.

وی در ادامه گفت: نتیجه این تحقیق با نام نظریه پنجره شکسته شهرت یافت.

دکتر محمدیان بیان کرد: نتیجه‌ این نظریه این است که اتفاقات از چیز های کوچکی که می‌توانیم آن را مهار کنیم، شروع می‌شود.

وی در ادامه به مثال‌هایی درمورد نظریه فوق اشاره کرد و اضافه کرد: اولین موضوع بی توجهی به علوم حوزه رقابت است، یکی از بزرگترین دستاورد‌های بشر، تشکیل سازمان بود که با دو‌ دسته علم می‌سنجد؛ اول علوم درون کارخانه ای یعنی علومی که برای اداره‌ یک سازمان لازم است و دوم علوم برون کارخانه ای یعنی علومی که باعث رقابت می‌شود مانند استراتژی و برندینگ.

این عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: ضعف در ارتباط با مردم و مشتریان دومین مورد است که در این رابطه ما نیاز به ادبیات و گفتمان جدید با مردم داریم.

وی در نهایت گفت: فقدان عمل‌گرایی سومین مورد این پنجره های شکسته کشور ما است؛ عمل‌گرایی یک ویژگی فرهنگی است که متاسفانه میزان آن در کشور ما پایین است.

خبرنگار: میرزایی

عکس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری