پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۹۸
|
کد خبر: ۱۸۱۳
نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه استان در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، که در کتابخانه حوزه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه برای اسلام و نه فقط برای ایران، به جامعیت مفاهیم اسلامی در جهت پاسخگویی به تمام نیازهای حیات دنیوی و اخروی انسانی اشاره نمود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه استان در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، که در کتابخانه حوزه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه برای اسلام و نه فقط برای ایران، به جامعیت مفاهیم اسلامی در جهت پاسخگویی به تمام نیازهای حیات دنیوی و اخروی انسانی اشاره نمود و افزود: اسلام دینی است که برای سعادت بشر برنامه‌های فکری که همان اعتقادات است، برنامه های اخلاقی که تقویت اخلاق حمیده و مبارزه با اخلاق رذیله است و نیز مسائل فقهی که دستورالعمل‌هایی برای تمامی مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی است، را ارائه نموده است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند جامعیت اسلام را به دنیا ارائه دهد. چرا که علومی که برای مسائل روزمره زندگی دنیوی خود به آن ها نیاز داریم و نیز علومی که برای سعادت آخرت خود بدان نیازمند هستیم، در حوزه و دانشگاه، یکی دیگری را تکمیل می‌کند. فلذا باید فعالیت‌های مربوط به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را برای رسیدن به یک نتیجه عالی که امام راحل زیربنای آن را40 سال پیش بنا نهادند، تقویت کنیم.

وی افزود: بررسی علوم انسانی در کتب درسی و نیز تدریس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، حضور نمایندگی‌های ولی فقیه در دانشگاه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه، ورود دانشجویان فارغ التحصیل به حوزه‌های علمیه، تبادل استاد از حوزه به دانشگاه و نیز از دانشگاه به حوزه در مسائلی که نیاز طرفین است، حضور طلاب در خوابگاه‌های دانشجویی برای تبلیغ و ترویج و اقامه نماز، از جمله فعالیت‌هایی است که تا کنون در مواردی انجام شده که نیازمند تقویت است.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان، تشکیل اتاق فکر مشترک بین دانشگاه و حوزه، برای بررسی کارهایی که تا کنون برای رسیدن به اهداف وحدت حوزه و دانشگاه در سطح استان همدان، انجام شده و نیز ارزیابی میزان موفقیت آن ها و همچنین کارهایی که باید بعد از این انجام گیرد را امری ضروری دانست.

موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به این موضوع که خصوصیت مدرسه معصومیه قم حضور عموم طلاب دانشگاهی است، بیان کرد: حدود600 نفر از طلبه های مدرسه معصومیه قم، فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه هستند که به خوبی می‌توانند ثمرات مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را در جامعه برای مردم بیان کنند و خود الگویی برای این وحدت هستند.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی در پایان متذکر شد: با تبادل دانشجویان و اساتید و بررسی کتاب‌های درسی طرفین متناسب با نیازهایی که در دانشگاه و حوزه هست، باید مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم.

خبرنگار: قاسمیه

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست