پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۰
|
کد خبر: ۱۸۴۴
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر خبر داد:

تهیه پیش نویس اولیه طرح ساماندهی آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم از تهیه پیش نویس اولیه طرح ساماندهی آموزش عالی خبر داد و گفت: طرح مذکور نیاز به بررسی کارشناسی دارد و هنوز زمان نیاز است که به جمع بندی نهایی در این خصوص برسیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، درباره آخرین وضعیت ساماندهی آموزش عالی گفت: در حال حاضر طرح ساماندهی آموزش عالی در حال بررسی بوده و پیش نویس اولیه آن تهیه شده است.

وی ادامه داد: اما کماکان طرح مذکور نیاز به بررسی کارشناسی دارد و هنوز زمان نیاز است که به جمع بندی نهایی دراین خصوص برسیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره کاهش دانشگاه های سراسری به یک سوم دانشگاه های موجود گفت: باید نتایج کارشناسی استخراج شود تا بتوانیم دراین خصوص، جمع بندی قابل قبولی را اعلام کنیم.

گفتنی است، ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی است و اجرای آن از سال تحصیلی سال جاری آغاز شده استاین طرح در پی توجه دانشگاه های کوچک و بزرگ مناطق، به تاثیر عملکرد و جایگاه خود در گستره ملی و حتی بین المللی آموزش عالی است تا نگاه منطقه ای نه فقط مانعی در جهت رشد نباشد، بلکه در خدمت رقابت جهانی نیز قرار گیرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست