پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۸۲
|
کد خبر: ۱۹۶۳
دکتر یعقوب محمدی‌فر در آستانۀ چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران:

امید به آینده و دوام در برابر فشارهای دشمنان، تنها راه رهایی از سختی‌ها است

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پیامی به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: امید به آینده و دوام در برابر فشارهای دشمنان، تنها راه رهایی از سختی‌ها است و تسلیمِ دشمن شدن، چنان‌که تاریخ ثابت کرده است، هیچ فرجامی جز زبونی و خفّت به دنبال نخواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، متن پیام دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران به شرح زیر است:

دهۀ مبارک فجر، نقطۀ آغاز یک خیزش بزرگ در تاریخ مردم سرزمینی است که با اراده‌ای استوار و با استعانت از انفاس مسیحایی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، فصلی تازه را در برگ‌های دفتر تاریخ پرشکوه ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین توفیقات و بزرگ‌ترین وقایعی است که برای سرزمین ایران و مردمان متمدن و رنج‌دیدۀ ایران‌زمین رخ داده است. انقلاب اسلامیِ ما یک نقطۀ عطف منحصر‌به‌فرد در تمام تاریخ سرزمین ایران است که نتیجۀ اتحاد، ظلم‌ستیزی، بیداری اسلامی، آزادی‌‌خواهی و وحدت کلمه در سایۀ اسلام و رهنمودهای امام راحل(ره) است.

رخدادِ اعجاب‌آورِ انقلاب اسلامی ایران، بی‌هیچ تردید، همانند معجزه‌ای الهی بود که در یکی از حساس‌ترین نقطه‌های تاریخ زندگانی بشر و به دست یکی از بزرگ‌ترین آزادمردان و مصلحانِ زمان، به فرجام رسید و چشم تمام اندیشمندان و متفکران را به خود خیره ساخت و برای ملت‌های ستمدیده و مظلوم، چراغ امیدی شد در کورسوی نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌های جهان.

انقلاب سرزمین ایران در سایۀ آموزه‌های اسلام، خیزشی منحصراً مردمی بود که از همان آغاز، تأثیر شگرفی را بر کشورهای منطقه و حتی تمام ملت‌های تحت سلطۀ استعمار، به جا نهاد. زورگویان و ستمگران جهان از همان آغاز انقلاب، به سبب هراسی که از فراگیر شدن انقلاب اسلامی ایران و گسترش پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی ایران در سراسر دنیا داشتند، همواره کوشیده‌اند تا به انحاء گونا‌گون، از به راه انداختن کودتا و جنگ تحمیلی و ایجاد فتنه‌های مختلف گرفته تا تحریم‌های ظالمانه و فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی، این انقلاب الهی را به زانو درآورند و مردم ایران را با انواع این فشارها نسبت به آیندۀ انقلاب مأیوس و بی‌اعتماد نمایند؛ اما امروز همگان شاهدند که این انقلاب الهی در آستانۀ چهل‌سالگی خود، در اوج قلّۀ عزّ و اقتدار قرار گرفته است و وارثانِ آن از زن و مرد و جوان و پیر، چون کوهی استوار و باشکوه در پسِ آن ایستاده‌اند و در سایۀ منویات مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) از این روزگاران سخت و دشوار، باصلابت هرچه‌تمام‌تر عبور خواهند کرد که این وعده‌ای است الهی: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» (الشرح: 6).

امید به آینده و دوام در برابر فشارهای دشمنان، تنها راه رهایی از سختی‌هاست و تسلیمِ دشمن شدن، چنان‌که تاریخ ثابت کرده است، هیچ فرجامی جز زبونی و خفّت به دنبال نخواهد داشت و بی‌شک همۀ دشمنان این انقلاب سرانجام خاسر و ناامید خواهند شد که این هم از وعده‌های الهی است: «قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زهَقَ الْبَاطِل إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» (اسراء: 81).

اینجانب در به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بر خویشتن فرض می‌دانم به عنوان یکی از خدمت‌گزاران کوچک این نظام و انقلاب؛ ایام مبارک و خجستۀ دهۀ فجر انقلاب را به اساتید گرامی، کارکنان خدوم و دانشجویان فهیم و فرهیختۀ دانشگاه بوعلی سینا و آحاد مردم سرزمین ایران تبریک عرض نمایم و نیک می‌دانم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) آینده‌ایی روشن در جهت تحقق اهداف این انقلاب و اعتلای ایران اسلامی، در انتظار سرزمین مقدس ایران خواهد بود. شکوفایی و سربلندی این مرز و بوم و توفیقات روزافزون همگان در خدمتگزاری به اسلام و میهن اسلامی را از پیشگاه حضرت احدیت مسألت دارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست