پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۳
|
کد خبر: ۱۹۸۲
دكتر يعقوب محمدي فر، رئيس دانشگاه بوعلي سينا در مراسم گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بيان كرد: در فرهنگ ما چهل سالگی، سن کمال و بازگشت به خویشتن است؛ در پیکره اجتماعی، تمدن عظیم انقلاب اسلامی، بازگشتی به گذشته و مرور حوادث رخ داده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئيس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سال تاسیس دانشگاه بوعلی سینا، که در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: در فرهنگ ما چهل سالگی، سن کمال و بازگشت به خویشتن است؛ در پیکره اجتماعی، تمدن عظیم انقلاب اسلامی، بازگشتی به گذشته و مرور حوادث رخ داده است .

وي گفت: آگاهی، خود آگاهی و خود آگاهی منتقدانه، مراحل توسعه و رشد یک تمدن است؛ در بحث خود آگاهی منتقدانه نظریه های متفاوتی را برای انقلاب ایران مطرح می کنند. بسیاری از انقلاب های دنیا زمینه های اقتصادی داشتند این در حالی است که زمینه انقلاب اسلامی ایران فرهنگی بود، بنابراین در ارزیابی انقلاب ایران باید فرهنگ را پایه قرار داد.

محمدي فر بیان کرد: جوامعی که امروزه در دنیا به عنوان الگو به آن ها نگاه می کنند، رشد اقتصادی را مبتنی بر فرهنگ خود قرار داده اند؛ اگر فرهنگ را اصلاح کنیم، اقتصاد هم درست خواهد شد و اگر عشق به ایران، اسلام و هویت را در جوانان خود زنده کنیم، می مانند و در جهت اصلاح کشورشان تلاش می کنند.

وي ادامه داد: اکنون که در چهل و پنجمین سال تاسیس دانشگاه بوعلی هستیم باید به این نکته توجه داشت که آموزش و پژوهش را هدفمند انجام داد. دغدغه اصلی ما دانشگاهی است که بتواند بستر اشتغال آفرینی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم کند و در راستای تربیت دانشجویان اشتغال آفرین گام بردارد.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا اظهار داشت: نسل چهارم دانشگاه باید تعیین کننده مشی های حاکمیت باشد؛ امروزه این دانشگاه ها هستند که نقشه راه به دولتمردان می دهند، اما سیاسیون این احساس نیاز را به دانشگاه ندارند.

وي افزود: اگر امروزه شاهد وقفه در عر صه های علمی کشور هستیم، باید منافع بومی و صندوق های رأی کنار گذاشته شود و منافع ملی، اولویت قرار بگیرند. این آرزوی قلبی مان است دانشگاهی که دانایی محور است برای کشور عزیزمان تصمیم بگیرد.

خبرنگار: حوائجي 
عكس: موسوي ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست