پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۴۱
|
کد خبر: ۱۹۸۶
رئیس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه های کشور تأکید کرد: مسأله اصلی امروز آمریکا مسأله هویتی و تمدنی است و برای مقابله با انقلاب اسلامی تلاش می کند و مسیرهای مختلف فشاری برای ما در نظر گرفته است و می داند تا زمانی که مردم حامی نظام هستند هیچ اتفاقی نمی افتد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه های کشور، در نشست "انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدید ها" که در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: انقلاب به بلوغ خود رسیده و برای رسیدن به کمال سختی های مختلفی را پشت سر می گذارد، انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس با جریان های حاکم بر عالم دچار چالش بوده و این امر دلایل مختلفی داشته است.

وی به دلایل دشمنی آمریکا با ایران اشاره کرد و افزود: با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا مدیریت ایران را از دست داد؛ ایران امتیاز های زیادی می توانست برای آمریکا داشته باشد، از نظر ذخایر نفتی وثروتی، جمعیتی و موقعیت جغرافیایی و با انقلاب اسلامی مدیریت همه این امتیاز ها از دست آمریکا خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا مثل یک موش مرده، شاه را از ایران خارج کرد چرا که دیگر برای او کارایی نداشت، ایران قبل از انقلاب آن قدر مغلوب غرب بود که حتی دستورات نظامی اش را از آنها می گرفت، علم نخست وزیر وقت، در خاطراتش آورده شاه آن قدر در برابر آمریکا ضعیف بود که حتی خبر نداشت هواپیماهای جنگی که توسط ایران خریداری شده را آمریکا به جنگ با ویتنام فرستاده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه های کشور عنوان کرد: شاه برای تغییر جایگاه های سیاسی کشور ازآمریکا اجازه می گرفت، حتی مجلس هم آزادی عمل نداشت، با توجه به لایحه کاپیتولاسیون حدود 4 هزار آمریکایی در ایران بودند و مقرارت دست آمریکایی ها بود.

رستمی بیان داشت: مرکز پراهمیت دشمنی آمریکا با ایران به دلیل جنبشی بود که توسط انقلاب در منطقه رخ داد بود وآن جنبش ایستادن در برابر حاکمان ظالم و برهم زدن فضای دوقطبی شرق و غرب و برهم زدن مناسبات آمریکا در منطقه بود و حرکت انقلاب اسلامی خروج سایر کشور ها را از حاکمیت آمریکا تشدید کرد، این مسأله دیروز ما بود و امروز مسأله ما این است که آمریکا در منطقه باشد یاخیر.

وی گفت: جریان اسلام گرایی در منطقه قدرت را به دست گرفته و آمریکا برای اینکه اسلام قلابی را به دنیا معرفی کند، القاعده، طالبان و داعش را به وجود آورد است.

رستمی در جمع اساتید دانشگاه های استان همدان بیان داشت: دلیل مهم دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی این است که نظام غربی براساس تئوری لیبرال دموکراسی است. نظامی که در آن نمی شود پرسش و شک در لبیرال دموکراسی داشت؛ تمدنی که از دوران رنسانس جریان پیدا کرده و تابحال ادامه دارد؛ فوکویاما نظریه پردازغربی که در این زمینه نظریه پایان تاریک را مطرح کرده بود و معتقد بود که همه جوامع باید در برابر نظام لبیرال دموکراسی تسلیم شوند، اما اتفاقی که با انقلاب اسلامی رخ داد، یک شکل جدیدی از نظام سیاسی بود که محاسبات آمریکایی و تمدن لبیرال دموکراسی را برهم زد.

وی گفت: غرب به دنبال اثبات ناکار آمدی نظام جمهوری است که به عنوان بدل لیبرال دموکراسی مطرح شده و معتقد اند اگر این نظام شکست نخورد بزرگ ترین شکست برای لیبرال دموکراسی ایجاد می شود و در حال حاضر فوکویاما از نظریه خود بازگشته و معتقد بازگشت به نظام سوسیالیسم شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تمدن غرب که فرموده اند؛(امروزه تمدن غرب به بن بست رسیده است و فرسوده شده است و تمدن امروز غرب ترامپ آمریکا را تولید می کند) گفت: مسأله اصلی امروز آمریکا مسأله هویتی و تمدنی است و برای مقابله با انقلاب اسلامی تلاش می کند و مسیرهای مختلف فشاری برای ما در نظر گرفته است و می داند تا زمانی که مردم حامی نظام هستند هیچ اتفاقی نمی افتد، به این دلیل به دنبال تغییر در سبک زندگی مردم و تغییر در نوع دین داری مردم می باشد.

وی درپایان افزود: تمام تلاش امریکا این است که فاصله بین مردم و نظام ایجاد شود اما به حول و قوه الهی این اتفاق نخواهد افتاد.

خبرنگار: قیاسی
عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست