پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۵۳
|
کد خبر: ۱۹۹۷
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

ثبت نام در رشته های بدون کنکور از امروز آغاز شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار عناوین رشته‌های بدون کنکور تا پایان امروز خبر داد و گفت: ثبت نام در این رشته ها از امروز ۲۰ اسفند آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، ابراهیم خدایی گفت: اسامی رشته های صرفا با سوابق تحصیلی در ۲۸۱ عنوان رشته محل با ۵۵۰ هزار ظرفیت امروز ۱۷ بهمن ماه اعلام می شود.

وی افزود: داوطلبان می توانند از امروز ۲۰ اسفندماه تا ۶ شهریور ماه برای پذیرش مهر ۹۸ در این رشته ها اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی رشته و همچنین ثبت نام برای پذیرش بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

وی افزود: داوطلبان در این مرحله نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند تا ۱۰۰ کدرشته را انتخاب کنند.

خدایی گفت: ۲۰ درصد ظرفیت این نوع پذیرش روزانه و ۵۰ درصد ظرفیت شبانه است. اما بیشتر ظرفیت شهریه پردازها به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اختصاص دارد.

وی گفت: رشته های دانشگاه آزاد در این مجموعه رشته ها نیستند. در حال حاضر رشته های این دانشگاه به شورای گسترش دانشگاه ها برای تایید ارسال شده است که پس از تایید تا تاریخ ۲۰ اسفند به این مجموعه اضافه می شود.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: دانشگاه ها از ۶ شهریور ۹۸ سیستم پذیرش را می بندند و سیستم پردازش را آغاز می کنند و در آن زمان بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم و تمامی ضوابط و سهمیه های قانونی پذیرش مشروط را انجام می دهند. سپس با داوطلب تماس می گیرند و در نهایت داوطلب مختار است بین پذیرش با آزمون یا بدون آزمون تصمیم بگیرد و در این زمان هزینه ثبت نام را در دانشگاه مورد نظر پرداخت کند.

وی گفت: بازه زمانی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا ۶ شهریور ۹۸ انتخاب شده است و تا آن زمان کنکور سراسری هم برگزار می شود. داوطلب در صورتی که علاقمند به شرکت در کنکور باشد می تواند کارنامه خود را مشاهده کند و در نهایت تصمیم بگیرد.

خدایی اظهار داشت: این مسیر به تدریج در سال آینده بیشتر تقویت می شود و داوطلبانی که دوست ندارند در استرس کنکور قرار بگیرند می توانند از این مسیر برای ورود به دانشگاه استفاده کنند.

وی افزود: به این دلیل که دانش آموزان تا خردادماه معدل و نمره سوابق تحصیلی ندارند پیش بینی می شود که این دسته از داوطلبان از مردادماه ۹۸ به بعد در پذیرش سوابق تحصیلی شرکت کنند.

خدایی گفت: دانشگاه ها باید در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی تمامی ضوابط و سهمیه های قانونی را رعایت کنند و برای انجام درست این موضوع دستورالعمل اجرایی تهیه کردیم که به دانشگاه ها ابلاغ می شود. همچنین جلسه توجیهی برای دانشگاه ها خواهیم داشت تا این شیوه پذیرش را بدون اشکال اجرا کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: مسئولیت نظارت بر این مسیر پذیرش بر عهده سازمان سنجش است و سازمان سنجش بر روند پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی نظارت خواهد کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست