پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۹۲
|
کد خبر: ۲۰۲
دکتر علی عربی در جشن روز مهندس در کبودرآهنگ؛

دانشگاه بوعلی سینا دارای رتبه 9 در بین دانشگاه های کشور

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، در جشن روز مهندس در دانشکده فنی و مهندسی کبودرآهنگ: دانشگاه بوعلی سینا دارای رتبه 9 در بین دانشگاه های کشور است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر حسن علی عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، صبح امروز در جشن روز مهندس در دانشکده فنی و مهندسی کبودرآهنگ، بیان کرد: وقتی ما مفهوم مهندسی کردن را می توانیم در همه جا استفاده کنیم، از اصطلاح مهندس هم برای خیلی ها می توانیم استفاده کنیم و این به نظر من اهمیت کار مهندسان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: از نظر من یک سری مسائل برای مهندسین در نظر گرفته شده است. آن, این است که محدودیت ها را باید بدانند و با توجه به محدودیت های موجود، برنامه ریزی کنند و باعث ارتقاء بشوند.

دکتر علی عربی خاطرنشان کرد: اگر مهندس را با تعریف عامه آن در نظر بگیریم، قطعا بالاترین تحصیل را در کشور خواهد داشت. منظور تخصص های مهندسین است که می تواند باعث پیشرفت شود. به دلیل اینکه مهندسین باعث تولید ابزاری می شوند که آن ابزار در تولید علم استفاده می شود، بنابراین بیشترین تاثیر در پیشرفت علم، مختص مهندسین خواهد بود.

وی گفت: این وظیفه مهندسین را بیشتر می کند، که در صورت تأثیرگذاری، باید مطالعه داشته باشند و استانداردها و قوانین را بشناسند. برای مثال ساختمان دانشکده علوم پایه را با ساختمان دانشکده های دیگر را مقایسه کنید. ساختمان علوم پایه بیش از 40 سال پیش ساخته شده و استانداردهای مهندسی و معماری در آن رعایت شده است. اینجاست که تأثیر فارغ التحصیل خوب و در نهایت مهندس و معمار خوب مشخص می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه بوعلی سینا در کشور و جهان، اظهار کرد: نکته دیگر این است که دانشگاه بوعلی سینا دارای رتبه 9 در بین دانشگاه های کشور است. ما خیلی دانشگاه ها را داریم که شاید در خیلی موارد از ما بالاتر باشند، اما در مجموع ما رتبه 9 کشور را داریم و این نشان می دهد که شما وارد دانشگاهی شدید که رتبه آن یک رقمی است و این هم برای ما و هم برای دانشجویان این دانشگاه باعث افتخار است.

وی در ادامه یادآور شد: ما از تعداد دانشمندانی که جز یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند بهره مند هستیم، که پنج نفر آنها در دانشگاه ما هستند. این در حالی است که تعداد این افراد برجسته در خود کشور زیاد نیست و نشان می دهد دانشگاه بوعلی سینا دارای پتانسیل بسیار زیادی است و کارکنان آن زحمت زیادی می کشند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو