پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۴۷
|
کد خبر: ۲۰۳۸
سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در کنگره شهدای دانشجوی استان همدان تاکید کرد:

تحقق مراحل باقی مانده از انقلاب در گرو تلاش جوانان است

سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در کنگره شهدای دانشجوی استان همدان عنوان کرد: سه مرحله باقی مانده که همان گام دوم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب است، باید با تلاش جوانان محقق شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، شامگاه سه شنبه 30 بهمن 97، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و شهدای گردان ۱۵۵ حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: ما سرباز ولایت هستیم و وظیفه پاسداری را برعهده داریم.

وی همچنین از اهتمام ویژه دکتر محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در اجرای این کنگره تشکر و قدردانی کرد و بیان کرد: این روزها شاهد 2 اتفاق بزرگ بودیم؛ اول حضور یکپارچه مردم در روز ۲۲ بهمن، در چهلمین سال انقلاب که این حضور پرشور در شرایط سخت سرما و برف، بازدارندگی امنیتی ایجاد می کند؛ با این عمل کشور بیمه شده است و اثر آن تا سال های سال باقی خواهد ماند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: دومین اتفاق صدور حکیمانه بیانیه مقام معظم رهبری که از دو قسمت تشکیل شده است؛ اول ایشان برای چهل سال اول یک کارنامه عملکردی صادر کردند و دوم گام جدیدی را تعریف کردند که محور این حرکت دوم، ادامه انقلاب و مأموریت برای جوانان و نقشه راه برای ملت ایران به خصوص جوانان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر گام اول را بررسی کنیم، خواهیم دید تمامی مراحل توسط جوانان اداره شده است، همچنین میانگین سنی شهدای مدافع حرم بین سن ۲۰ تا ۳۰ هستند و با مدیریت شرایط سخت توسط جوانان توانستیم موفقیت‌های زیادی را بدست آوریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: امام خمینی(ره) حرکت انقلاب تا رسیدن به آرمان‌ها را در ۵ مرحله هدف‌گذاری کردند؛ دو مرحله اول که شامل پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و تشکیل نظام بوده، تحقق یافته است.

وی افزود: سه مرحله باقی مانده که همان گام دوم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب است، باید با تلاش جوانان محقق شود.

سردار حاجی زاده عنوان کرد: کشور هنوز با جامعه اسلامی، ‌دولت اسلامی و تمدن اسلامی که هدف انقلاب و پیش نیاز برای گام‌های بعدی است، فاصله دارد.

وی تاکید کرد: امروزه زیرساخت‌های تحقق گام دوم فراهم است؛ اگر شرایط کنونی را با شرایط دهه اول انقلاب مقایسه کنیم، خواهیم دید در دهه اول انقلاب دشمنان به دنبال تحریم تسلیحاتی کشور بودند، در حالیکه اکنون نگران خروج تسلیحات از کشور ایران به سایر کشورها هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: دهه اول انقلاب دشمنان با توپ و تانک به دنبال نابودی کشور ایران بودند، ولی اکنون جمعی از کشورها برای مقابله با ایران جمع شده‌اند و ائتلاف تشکیل دادند، زیرا می دانند یک تنه حریف ایران نیستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: بنابرشرایط کنونی جوانان باید با قدرت، انقلابی و با توصیه های رهبر قدم ‌پیش بگذارند و گام بعدی را طی کنند.

وی توصیه کرد: برای ورود به گام دوم، در وهله اول باید به شناخت کامل از گام اول برسیم که با تحقیق، پژوهش و شرکت در جلسات هم‌اندیشی محقق می‌شود.

سردار سرتیپ حاجی زاده بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب، نظام و دستاوردها را حفظ کنیم مجبور به حرکت به سمت جلو هستیم؛ که در این حرکت اگر از تجربه گذشته استفاده کنیم و تلاش جوانان را داشته باشیم، مطمئنا پیروز میدان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در گذشته نگرانی دشمن از وجود تقکر بسیجی و انقلابی در ایران بود؛ اما اکنون نگرانی آنها از خروج این تفکر به بیرون رسیدن آن به دیگر کشورها است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران عنوان کرد: در گذشته کشور ایران در جبهه دفاعی مقابل دشمنان بود ولی اکنون آنان در جبهه دفاعی مقابل ما هستند.

وی گفت: ایران ۳۶ میلیون جوان بین ۱۵ تا ۴۰ سال دارد که سرمایه بسیار بزرگی است و باید این حرکت را رو به جلو‌ و به کمک این قشر دنبال کنیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این راه از اولویت‌هایی همچون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عزت و اقتدار و استقلال و آزادی سخن گفته اند.

وی تصریح کرد: اکنون نباید به دنبال برداشتن تحریم ها باشیم، بلکه باید هدف ما بی خاصیت کردن تحریم‌ها باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران عنوان کرد: تحریم‌ها بیشتر از داخل است؛ بعضی از رؤسا به جای بخشنامه‌های بانک مرکزی بخشنامه های آمریکایی را اجرا می کنند، که اگر دانسته این کار را انجام دهند، از دسته انسان‌های بزدل هستند.

وی گفت: در حوزه توصیه های رهبر، معنویت و اخلاق مردم باید مانند شهدای جنگ ۸ ساله باشد که با اخلاص، ایثار، توکل، گذشت و شجاعت، روحیه انقلابی و عمل جهادی کار کردند؛ اگر در حوزه‌های نظامی موفق هستیم نیزبه همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی و جهادی یک‌شبه به دست نمی‌آید و نیازمند تلاش است و ‌حتما در این راه مشکلاتی هم وجود دارد که شهدا هم استقامت کردند.

سردار حاجی زاده گفت: حوزه اول تلاش دشمنان ناامید سازی و مرعوب کردن ما است؛ همانگونه که اخیرا گفتند سیستم موشکی ایران را مختل کردیم ‌که اگر دروغ نیست پس چرا درخواست مذاکره می کنند؟ البته این کار بالاتر از دروغ بودن است و یک افتضاح برای آنها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حوزه دوم تلاش‌ها در عراق و سوریه روی داعش است که البته ما کسانی را بسیج کردیم تا در سیستم آمریکایی ها نفوذ کنیم که توانستیم دائما هواپیماهایی که بر فراز آسمان عراق و سوریه بود تحت نظر بگیریم.

در نهایت سردار سرتیپ حاجی زاده کلیپی از کنترل هواپیماهای دشمن پخش کرده و درباره آن توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرنگار: میرزایی و معتمد

عکس: امامی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست