پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۰۰
|
کد خبر: ۲۰۵۹
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان:

جامعه پویا با حضور بانوانِ بانشاط محقق خواهد شد

دکتر علیمحمدی با بیان اینکه هدفمان نشاط زن در جامعه است، گفت: بانوان بانشاط باعث شکل گیری خانواده و اجتماعی بانشاط خواهند شد که پیرو آن خلاقیت، نوآوری و پویایی را شاهد خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان همدان با حضور مسئولین و مشاوران حوزه بانوان ارگان های دولتی با محوریت بررسی پیشنهادات برنامه بزرگداشت هفته زن برگزار شد.

در این نشست، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان ضمن معرفی خانم دکتر علیمحمدی در سمت مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان و خانم رسولی فرخ به عنوان معاون مدیرکل بانوان بیان کرد: علت انتخاب نامبردگان به دلیل تغییر و تحولی است که بنا داریم در این حوزه به وجود آوریم. قشری بسیار تاثیرگذار که در جامعه مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بانوان هستند که 50 درصد جامعه را به خود اختصاص می دهند، از توانایی ها و ظرفیتی که در این حوزه مطرح است استفاده نشده است.

آزادبخت با اشاره به سخنان جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و هیئت اندیشه ورز بیان داشت "ما هر کجا کار را به بانوان سپردیم از آقایان بهتر ظاهر شدند"، گفت: بنده براساس تجربه عینی خود به این نتیجه رسیده ام.

در ادامه این نشست دکتر علیمحمدی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان با بیا ن اینکه امیدوارم که بتوانیم با تمام قدرت برای بهبود کیفیت زندگی تمام بانوان استان تلاش کنیم تاکید کرد: در حوزه بانوان موضوعی که بسیار دارای اهمیت است بحث سلامت روحی و روانی بانوان در محیط کار است.

وی اظهار داشت: بر اساس صحبت هایی که با خانم دکتر نوبخت در حوزه استاندارد داشتیم، سخن به میان آمد که در تمامی موضوعات دارای استاندارد هستیم اما به چه میزان از استاندارد روانی برخورداریم؟ آیا در خصوص استاندارد روانی تاملی شده است یا خیر؟

علیمحمدی عنوان کرد: تقاضای بنده از تمام کسانی که در ادارات و حوزه بانوان مشغول به فعالیت هستند با توجه به حساسیتی که برای بانوان از منظر روح و روان آن ها وجود دارد این است که به این موضوع در نسبت به بانوان توجه بیشتری اعمال شود. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، بایستی در کنار بانوانی که در سازمان ها مشغول به فعالیت هستند به دیگر بانوان استان نیز از این حیث توجه شود.

وی مطرح کرد: اگر زنان از امنیت روانی و احساس احترام برخوردار نباشند، شاهد مشکلاتی خواهیم بود که نه تنها به بانوان بلکه به خانواده ها و دیگر اعضای جامعه نیزآسیب خواهد رساند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه گفت: افزایش سطح سواد بانوان در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی نکته ای است که باید مورد توجه مدیران کل قرار گرفته و از تبعیض های جنسیتی در حوزه اداری و اجرایی به جهت بکارگیری بانوان پرهیز شود. اگر فضای مساعدی را برای بانوان جهت رشد اجتماعی و شغلی ایشان به وجود بیاوریم، منجر به ایجاد آرامش در خانواده ها و جامعه خواهد شد.

علیمحمدی مطرح کرد: برای بانوان برنامه ای همه جانبه در نظر گرفته شود از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها برای بانوان بهره بریم. به عنوان مثال در طراحی پارک بانوان شهرستان بهار از ظرفیت دانشگاه ها در رشته های هنر و معماری استفاده شود تا طراحی متناسب با فضای مورد نظر را داشته باشند و از محیط علمی و پژوهش های دانشجویی حتما در راستای بهبود وضعیت بانوان استفاده شود.

وی افزود: برنامه های بزرگداشت هفته زن گسترده تر از گذشته برگزار شود و در ادارات به مناسبت هفته زن برنامه هایی خاص و متمایز برگزار شود در کنار جشن ها و مراسمی که برگزار می شود مباحث فرهنگی مرتبط به بانوان هم مورد توجه قرار گیرد و مطرح شود.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه هدفمان نشاط زن در جامعه است، گفت: بانوان بانشاط باعث شکل گیری خانواده و اجتماعی بانشاط خواهند شد که پیرو آن خلاقیت و نوآوری و پویایی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بانوان ماخوذ به حیا و عفیف هستند، افزود: به جهت تحقق موضوعات مورد بحث به حمایت مردان توانمند و بسیار مهربان و غیور نیاز داریم.

در پایان جدول برنامه ریزی همایش ها، بزرگداشت ها و تسهیلاتی که برای بانوان و خانواده ها به مناسبت بزرگداشت روز زن پیشنهاد شد که پس از تصمیم نهایی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی