پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۸۶
|
کد خبر: ۲۰۸۹
کارگردان مستند زنبق های پدر تصریح کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که ارزش های اخلاقی و انسانی در حال کمرنگ شدن است و به سمتی پیش می رویم که هیچ ارزش والایی و میراث ارزشمندی برای نسل های آینده نداریم که بتوانیم به آنها منتقل کنیم و از آنجا که تعلیم و تربیت نقش بسیار سرنوشت سازی در این حیطه ایفا می کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، نفیسه توتونی کارگردان مستند زنبق های پدر، برگرفته از زندگی نامه دکتر داریوش نوروزی که از اساتید برجسته رشته تکنولوژی آموزشی است در بزرگداشت وی و گرامیداشت سالروز امورتربیتی و تربیت اسلامی که در سالن شهید چیت سازیان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که ارزش های اخلاقی و انسانی در حال کمرنگ شدن است و به سمتی پیش می رویم که هیچ ارزش والایی و میراث ارزشمندی برای نسل های آینده نداریم که بتوانیم به آنها منتقل کنیم و از آنجا که تعلیم و تربیت نقش بسیار سرنوشت سازی در این حیطه ایفا می کند؛ یک معلم کسی است که بیش ترین نقش را در انتقال ارزش ها به نسل های آینده دارد.

وی در ادامه افزود: به دلیل آن که حرفه معلمی تربیت انسان است، اول وی باید انسان والا باشد و حداقل تلاش کند ارزش های والای انسانی را در خود رشد بدهد.

توتونی بیان کرد: یک فاجعه که در آینده پیش بینی می شود این است که ما اساتید علوم تربیتی، بیشتر از همه نیاز داریم به خودسازی و این مسأله میسر نمی شود مگر با توجه به اینکه یک سری الگوی عملی زنده داشته باشیم، کسانی که می توانیم مشاهد کنیم و در واقع از زندگی هایشان الگو برداری کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: معمولا یک تا 2 نفر است که در زندگی هایمان می مانند و ماندگار می شوند که دکتر داریوش نوروزی چنین شخصی در زندگی بنده بود.

کارگردان مستند زنبق های پدر بیان کرد: دغدغه این که تکنولوژی آموزشی کجای زندگی من قرار دارد با مطالعه در شخصیت دکتر داریوش نوروزی توانستم جواب سوالم را دریافت کنم.

توتونی در ادامه صحبت های خود در خصوص مستند زنبق های پدر گفت: تصویربرداری این مستند از فروردین ماه سال ۹۵ آغاز شد و به مدت 2 سال به طول انجامید. وقتی دوربینی با دکتر نوروزی همراه می شود و برشی از زندگی او را به تصویر می کشد ما خیلی زیبا تر می توانیم ویژگی منحصر به فرد ایشان را ببینیم، یکی از انگیزهای من برای ساخت مستند این بود که رشته علوم تربیتی را به مردم بشناسانم و افراد و الگوهایی که برای من و مردم دوس داشتنی است را ثبت و ماندگار کنم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم این مستند ماندگار و دیده شود، چون مخاطب های من دانش آموختگان حوزه تعلیم و تربیت و افراد عادی، هرکسی که با تربیت و شدن سروکار دارد می باشند‌.

کارگردان مستند زنبق های پدر عنوان کرد: شخصیت دکتر نوروزی ابعاد مختلفی دارد و من در یک فیلم 60دقیقه نمی توانستم به همه ابعاد شخصیت ایشان بپردازم.

نفیسه توتونی در پایان با اشاره به قسمتی از کتاب جاناتان مرغ دریایی، گفت: معلمی یک شغل عاشقانه است در کتاب جاناتان مرغ دریایی خواندم که بالاتر از جنگیدن، زیستن، خوردن، خوابیدن، آموختن است؛ آموختن برای به کمال رسیدن و به عشق رسیدن و عشق چیزی نیست جز آن که بخشی از آنچه که دیدی را بتوانی به کسی که در جستجویی آن هستی ببخشی دکتر داریوش نوروزی یک انسان عاشق است.

خبرنگار: آقایی

عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری