پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۶۲
|
کد خبر: ۲۱۰۵
دبیر علمی نشست علمی تخصصی عرفان اسلامی از دیدگاه عارفان مسلمان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، یکی از دلایل برگزاری این نشست وجود گروه آموزشی عرفان اسلامی در گروه الهیات و عارف پرور بودن شهر همدان برشمرد و اضافه کرد: این نشست به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری انجمن ملی عرفان اسلامی ایران، بنیاد بوعلی سینا و سازمان آموزش پرورش استان همدان برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

دکتر فرشته ندری ابیانه، عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی سینا و دبیر علمی نشست علمی تخصصی عرفان اسلامی از دیدگاه عارفان مسلمان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، یکی از دلایل برگزاری این نشست وجود گروه آموزشی عرفان اسلامی در گروه الهیات و عارف پرور بودن شهر همدان برشمرد و اضافه کرد: این نشست به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری انجمن ملی عرفان اسلامی ایران، بنیاد بوعلی سینا و سازمان آموزش پرورش استان همدان برگزار خواهد شد.

ندری ابیانه ۸ سخنران اصلی مدعو این نشست را به شرح زیر معرفی کرد: 
- دکتر فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی (ره)، مدیریت گروه عرفان اسلامی پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

- قاسم کاکایی، روحانی و عرفان پژوه ایرانی، استاد فلسقه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز.

- اسماعیل منصوری لاریجانی، محقق اسلامی و نویسنده ایرانی در زمینه عرفان اسلامی.

- دکتر الکساندر واسیلینف، پژوهشگر و استاد فلسفه و عرفان مقیم ایران که از مذهب مسیحیت به تشیع گرایش داشته و در گروه عرفان اسلامی دانشگاه بوعلی سینا تدریس می کند.

- دکتر فروغ احراری، عضو اصلی انجمن عرفان اسلامی ایران، رئیس کمیته تشکیلات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی

- دکتر مهدیه سادات مستقیمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه قم

- دکتر محمد علی برنا، اولین رئیس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان

- دکتر فرشته ندری ابیانه، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر علمی نشست

وی عنوان کرد: سخرانان در این نشست به بیان دو محور می پردازند، ۱- عشق و محبت از دیدگاه عارفان مسلمان از جمله امام خمینی(ره)، آیت الله انصاری همدانی، بوعلی سینا، عین القضات و باباطاهر 2- عرفان در زندگی در باب عرفان اهل بیتی و عرفان در آفاق و احوال حضرت فاطمه زهرا(س). دیدگاه عرفانی امام خمینی(ره) به دلیل چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و عرفان در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به دلیل میلاد ایشان و روز زن، انتخاب شده است.

عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: تا به امروز نشستی با این وسعت در سطح همدان نداشته ایم و این نشست از نظر وسعت موضوع و تعدد سخنران در سطح دانشکده، دانشگاه و علوم انسانی و به دلیل حضور اساتید برجسته کشوری و سرآمدان عرفان اسلامی از پختگی موضوعی کامل برخوردار بوده و به صورت کاملا تخصصی است.

وی تصریح کرد: مشابه این نشست می توان به نشست باباطاهرعریان، نشست روز جهانی فلسفه توسط بنیاد بوعلی سینا، نشست آقانجفی همدانی، نشست حکیم هزاره ها درباره بوعلی سینا، نشست میرسیدعلی همدانی و نشست آیت اله بهاری اشاره کرد که محوریت این نشست ها بزرگداشت یک شخص بوده، در صورتی که این نشست بزرگداشت یک موضوع است؛ یک بخش این نشست با محوریت دیدگاه های عارفان مسلمان ذکر شده است و در بخش دیگر آن دکتر فاطمه طباطبایی، درباره حضرت امام خمینی(ره) بصورت مجزا سخنرانی خواهد کرد.

دبیر علمی نشست علمی تخصصی عرفان اسلامی متذکر شد: بنابرهماهنگی های لازم و به جهت غنای علمی این نشست، گواهی حضور و امتیاز شرکت در نشست برای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و دبیران آموزش و پروش صادر می گردد که امتیازی در زمینه فرهنگی و اجتماعی برای آنان به شمار می رود.

وی خبر داد: این نشست زمینه کلید خوردن تهیه کتاب همایش، توسط انجمن عرفان اسلامی را فراهم خواهد کرد؛ به دلیل وجود گروه عرفان اسلامی در دانشگاه بوعلی سینا، ما برآنیم توافق نامه های علمی بین انجمن عرفان اسلامی، دانشگاه بوعلی سینا و بنیاد بوعلی سینا صورت بگیرد تا سبب رشد کارهای علمی و آغاز همکاری متخصصان فلسفه و عرفان با نهادهای علمی شود.

خبرنگار: اسدی
عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست