پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۱
|
کد خبر: ۲۱۲۵
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همایش تحلیل فجایع ساختمانی:

نیازمند استفاده از دانش بومی، به ویژه در عرصه ساخت و ساز هستیم

دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: باید مانند گذشتگان در قالب شناخت دقیق از طبیعت و نیروهای موجود در آن، دانش مهندسی و شناخت مصالح را دید؛ اکنون ما نیازمند دانش بومی خود به ویژه در عرصه ساخت و ساز هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همایش تحلیل فجایع ساختمانی که به همت انجمن های علمی دانشجویی مهندسی عمران و معماری در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس گفت: ما نیازمند مهندسین متعهد و با علم هستیم. اتفاقاتی مانند زلزله برای کسانی که از علم استفاده نمی‌کنند یک فاجعه است و برعکس برای کسانی که از علم استفاده می کنند می تواند یک فرصت باشد.

وی افزود: متاسفانه اکنون در زلزله، خانه‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند اما یک مکان تاریخی مانند سلطانیه پس از ۸۰۰ سال هنوز پابرجاست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: پل‌ها، قنات ها و مساجد قدیمی منبع الهام اند و فلسفه، هنر و تکنینک را درهم آمیخته اند.

وی ادامه داد: باید مانند گذشتگان در قالب شناخت دقیق از طبیعت و نیروهای موجود در آن، دانش مهندسی و شناخت مصالح را دید؛ اکنون ما نیازمند استفاده از دانش بومی خود به ویژه در عرصه ساخت و ساز هستیم.

دکتر محمدی فر در پایان بیان کرد: امیدواریم که تشکیل این‌گونه جلسات در دانشگاه بوعلی سینا، موجب همکاری های بین رشته ای بیشتر شود.

خبرنگار: میرزایی
عکس: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست