پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۱۹
|
کد خبر: ۲۱۶
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در همایش نقش حقوق شهروندی در توسعه گردشگری: تدوین این منشور به معنای این نیست که دیگر قابل تغییر یا اضافه شدن مفاد نباشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، دکترشهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، امروز در همایش نقش حقوق شهروندی در توسعه گردشگری درسالن اجتماعات سازمان مدیریت استان همدان گفت: برخی موارد نظیر حق دسترسی به فضای مجازی که به دلیل به روز بودن در زمان تدوین قانون اساسی به آن اشاره نشده بود در منشور حقوق شهروندی این حق را برای عامه مردم ایجاد کرده است.
وی افزود: در منشور حقوق شهروندی همگام با مقتضیات زمانه تغییر لازم صورت می گیرد و تدوین این منشور به معنای این نیست که دیگر قابل تغییر یا اضافه شدن مفاد نباشد.
وی عنوان کرد: منشور حقوق شهروندی 22 حق و 120 ماده را مورد استناد قرار داده است و اگر دولت موردی را لازم بداند، به این منشور اضافه می کند.
دکتر مولاوردی یادآور شد: رئیس جمهوری هر سال گزارش پیشرفت ها و سایر موارد را ارائه می دهد و بر اساس نوع نیازهای موجود حقوق شهروندی نسبت به روزآمد کردن منشور اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: در این منشور به طور قطع و یقین با نظرات دانشگاه ها، سمن ها و نهادهای مدنی که مؤثر باشد، روزآمد خواهد شد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی هم چنین با اشاره به پتانسیل گردشگری کشور گفت: صنعت گردشگری نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه است که به توسعه متوازن کشور رونق اقتصادی و اشتغال زایی می انجامد.
دکتر مولاوردی افزود: عدالت و امنیت در توسعه گردشگری بسیار تأثیر گذار بوده که ناشی از احترام و تحقق حقوق شهروندان است.
وی با اشاره به رویداد همدان 2018 گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی همدان اقدامی به جا و شایسته بود و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

خبرنگار: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست