پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۸۲
|
کد خبر: ۲۱۷۰
مدیر دفتر هدایت استعداد های درخشان دانشگاه بوعلی سینا گفت: وظیفه اصلی دفتر هدایت های استعداد درخشان، شناسایی و راهنمایی دانشجویان صاحب استعداد برتر می باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر سید حسن علوی، مدیر دفتر هدایت استعداد های درخشان گفت: وظیفه اصلی دفتر هدایت های استعداد درخشان شناسایی و راهنمایی دانشجویان صاحب استعداد برتر می باشد.

وی به نحوه اداره دفتر استعداد هدایت استعداد درخشان اشاره کرد وگفت: این دفتر به صورت شورایی مدیریت می شود و اعضای آن متشکل از معاون پژوهش و فناوری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر امور آموزشی و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد.

علوی در مورد وب سایت دفتر گفت: این سایت جزء به روزترین سایت ها می باشد که تمامی اطلاعات مربوط به دفتر هدایت استعدادهای درخشان در آن بارگذاری می شود.

وی عنوان کرد: امکان دونوع عضویت دائمی و موقت در دفتر هدایت استعداد درخشان وجود دارد که از این طریق به سامان دادن بانک اطلاعاتی از دانشجویان پرداخته ایم.

مدیر دفتر هدایت استعداد های درخشان بیان داشت: سامانه دفتر هدایت استعداد های درخشان که از مهر ماه امسال برای جمع آوری از اطلاعات پژوهشی و علمی از دانشجویان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی راه اندازی شده است.

وی در زمینه پذیرش بدون آزمون دانشجویان کارشناسی ارشد اظهار داشت: پذیرش بدون آزمون از بین دانشجویانی خواهد بود که جزو ۱۵درصد برتر سال ورودی خود باشند و حداقل سه چهارم واحد درسی خود را گذرانده و جزء ۱۵درصد برتر باشند.

علوی افزود: مهلت ارسال مدارک تا پایان اسفند ماه تمدید شده است؛ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سایت دفتر هدایت استعداد های درخشان موجود می باشد.

وی تشریح کرد: اعلام نتایج قطعی در مورد پذیرش این دانشجویان بعداز تعیین صلاحیت عمومی توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

مدیر دفتر هدایت استعداد های درخشان در مورد المپیادهای علمی گفت: برگزاری المپیاد ها از اهم فعالیت های دفتر هدایت استعداد درخشان می باشد؛ مهلت ثبت نام آن تا پایان اسفندماه تمدید شده است.

وی اعلام کرد: در بحث حمایت از المپیادهای علمی آماده به انجام هر گونه تلاشی که لازم باشد هستیم و کسانی که در مرحله نهایی رتبه اول تا پانزدهم را کسب کرده باشند، بدون شرط معدل در هر دانشگاهی که بخواهند می توانند تحصیل کنند و دانشجویان پسر نیز از تسهیلات ویژه بنیاد علمی نخبگان می توانند استفاده کنند.

مدیر دفتر هدایت استعداد های درخشان به پروژه های علمی دانشجویی اشاره کرد وگفت: نزدیک به۲۲پروژه عملی مورد حمایت دفتر قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: دانشجویان برگزیده امسال براساس آیین نامه آموزشی وپژوهشی طبق آیین نامه مصوب آموزشی انتخاب شده اند.

خبرنگار: قیاسی
عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست