پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۸
|
کد خبر: ۲۱۸
دکتر محمدرضا رضوان طلب، از اتمام مهلت ثبت‌نام متقاضیان اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی تا ساعت ۸ صبح روز شنبه، ۱۲ اسفندماه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، دکترمحمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی ساعت ۸ صبح روز شنبه، ۱۲ اسفندماه به اتمام می‌رسد و این مهلت به دلیل روزهای پایانی سال تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت کنند؛ باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور ۱۳۹۷ منتشر می‌شود، آماده کنند.

وی در ادامه از ثبت‌نام بیش از 5 هزار داوطلب در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بررسی این ثبت‌نام اوایل اردیبهشت از سوی دانشگاه‌ها به مدت سه ماه آغاز می‌شود و بعد از این بررسی‌ها وزارت علوم 45 روز فرصت دارد نظر نهایی خود را اعلام کند؛ اما نتایج نهایی شهریور ما آینده اعلام خواهد شد.

دکتر رضوان‌طلب خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در فراخوان امسال بیش از 15 هزار متقاضی ثبت‌نام کنند که از بین آنها 800 نفر پذیرفته خواهند شد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تاکید کرد: دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان‌نامه خود نمی‌توانند متقاضی عضویت هیات علمی شوند و تقاضای آنان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی مشغول به فعالیت هستند، باید پیش از هرگونه ثبت‌نام در سامانه مرکز جذب از کار خود استعفا دهند.

وی تصریح کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها آن است که در حل مسأله بورسیه‌ها مسؤولان وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسأله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود. تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هرگونه بدبینی و پیش داوری نسبت به آنان سهیم کنند.

دکتر رضوان‌طلب خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیات علمی وجود داشته باشد، ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذاری دولت برای اعطای بورسیه به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی‌الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود. حتی دانشگاه‌ها و مؤسساتی که به آنان جایابی نداده‌اند، اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: اراده وزیر علوم و سایر بخش‌های وزارت متبوع در مورد بورسیه‌ها به صورت قاطع بر همین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای هیأت اجرایی جذب و مسؤولان دانشگاه‌ها و مؤسسات می‌خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست