پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۰۶
|
کد خبر: ۲۱۸۵
مهندس خلیل طالع اسلامی در گفتگوی اختصاصی با بسنا خبر داد:

بهره برداری عمومی استخر دانشگاه بوعلی سینا از اوایل اردیبهشت 98

مدیر سبز و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، بهره برداری عمومی استخر دانشگاه از اوایل اردیبهشت ماه سال 98 محقق می شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

مهندس خلیل طالع اسلامی مدیر سبز و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار کرد: از سال 96 مشکل اولیه تسویه و کیفیت آب استخر مطرح بود و در برنامه های سال 97، اصلاح موتورخانه پیش بینی و برآورد های اولیه انجام شد.

وی بیان کرد: در اوایل اردیبشت 97 همکاران تأسیسات و دکتر نعمت اللهی رئیس اداره تعمیرات و نگهداری از نشتی کاسه های استخر خبر دادند؛ در اواخر اردیبهشت ماه، استخر کوچک تخلیه شد و نیاز به تعمیر داشت.

طالع اسلامی افزود: این روند ادامه داشت؛ برنامه ریزی شد که در تعطیلات ماه مبارک رمضان انجام شود تا کمترین آسیب را داشته باشد.

وی گفت: از یک نوع عایق مدرن که در همه جای دنیا در استخر های لوکس به کار می رود، استفاده شد؛ پیمانکار موتور خانه و پیمان کار عایق انتخابو تقریبا اواسط ماه مبارک رمضان قراردادی بسته شد تا فعالیت خود را شروع کنند.

طالع اسلامی در ادامه بیان کرد: 11مرداد اعلام شد که استخر آماده بهره برداری آزمایشی است؛ بعد از یک ماه ماده های سفید شناوری روی آب دیده شد که بررسی فنی توسط گروه های مختلف و اساتید شیمی صورت گرفت و آزمایش های مختلفی انجام شد؛ همزمان برجستگی در قسمت کوچکی از کف استخر و تغییر رنگ عایق دیده شد، دکتر محمدی فر رئیس دانشگاه گفت برای مشخص شدن علتو اصلاح آن آب تخلیه شود.

وی افزود: پس از آن آب تخلیه شد و بازنگری ها انجام گرفت؛ مشاهده شد که آب نفوذ کرده و عایق را جدا کرده است؛ مجددا پیمانکار عایق، شروع به جدا کردن و ترمیم آن کرد اما آب به صورت چشمه ای جاری می شد و شرایط ترمیم که باید به 4 درصد رطوبت برسد فراهم نشد.

طالع اسلامی گفت: کارشناس های مختلفی در مراحل متعدد از روند کار بازدید کردند و نظرات فنی خود را ارائه کردند اما چوناین فرایند طولانی شد، عایق را جمع آوری و دوباره به روش متداول ترمیم می شود.

وی در پایان گفت: پروژه دوباره شروع شده و طبق پیش بینی های ما اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین ماه بهره برداری آزمایشی انجام می شود؛ البته اوایل اردیبشهت ماه 98 بهره برداری عمومی استخر انجام خواهد شد.

خبرنگار: اسماعیلی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست