پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۱۰
|
کد خبر: ۲۳۳۷
نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در تاریخ 19 و 20 تیرماه برگزار می گردد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر حسین مددی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، در خصوص نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت: این همایش در تاریخ 19 و 20 تیر ماه 1398 با هدف ارائه آخرین دستاورد های پژوهشی و هم اندیشی و توانمندسازی بهره برداران در حوزه کنترل بیولوژیک به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در دانشکده کشاورزی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: مهلت ارسال مقالات از تاریخ 20 فروردین تا 20 اردیبهشت ماه معیّن گردید، اما این مهلت تا 31 اردیبهشت ماه تمدید شد.

مددی افزود: محورهای این همایش عبارتند از کنترل بیولوژیک کلاسیک و حفاظتی، رویکرد های نوین در کنترل بیولوژیک اشباعی عوامل خسارتزای گیاهی، تهدیدها، فرصت ها و اقتصاد در حوزه کنترل بیولوژیک، ساز و کار های تولید، فورمولاسیون و کاربرد عوامل بیو کنترل و همچنین مالکیت فکری، تجاری سازی و توسعه کنترل بیولوژیک

وی در ادامه تشریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور که کمتر می توانیم به عوامل وارداتی متکی باشیم و باید به عوامل داخلی تکیه کنیم، پنجمین محور همایش، این است که چگونه این عوامل را بشناسیم و به مرحله تولید و تجاری شدن برسانیم.

دبیر اجرایی این همایش نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی در نهایت گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و همکاری مؤسسه پژوهشی کنترل بیولوژیک آفات و بیماری های گیاهی دانشگاه تهران، مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات و انجمن ملی تولید کنندگان عوامل بیولوژیک ایران برگزار می گردد.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست