پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۷۷۰
|
کد خبر: ۲۳۷۵
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس؛

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با خانواده شهید جلال احمدی ملک دیدار کرد + گزارش تصویری

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس و همچنین مصادف با سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین امام علی(ع)، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا به همراه جمعی از مسئولین دانشگاه با خانواده شهید جلال احمدی ملک دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس و همچنین مصادف با سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین امام علی(ع)، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا به همراه جمعی از مسئولین دانشگاه با خانواده شهید جلال احمدی ملک دیدار کرد.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه، در این دیدار ضمن تبریک و تسلیت ایام گفت: مستندسازی وقایع هشت سال دفاع مقدس و ثبت اتفاقات، جانفشانی ها و ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان این مرز و بوم، یکی از اولویت های ما درعرصه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم در مستندسازی این سال‌های پرافتخار موفق شویم، به طور قطع جوانان ما با واقعیت‌های آن دوران آشنا شده و با دید بازتری به تحلیل وقایع آن پرداخته و درک می کنند.

محمدی فر خاطرنشان کرد: نمادهای زیبا و رشادت های ایرانیان در سال های دفاع مقدس به خصوص در عملیات‌هایی همانند الی بیت المقدس، که به آزادسازی خرمشهر قهرمان منجر شد، باید به سمع و نظر نسل جدید و جوانان برسد، تا بتوانند از قهرمانان خود الگو گرفته و در ساختن کشور موفق شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: تمایز خرمشهر در آن سال ها علاوه بر گرما، شرایط سرزمینی و کمبود امکانات، چیزی جز همدلی، ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام نبود، تا ملت ایران بتوانند شاهد این پیروزی بزرگ بر دشمن باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان عنوان کرد: در این شب ها که در کلام قرآن و معصومین(ع)، شب های قدر و تعیین سرنوشت سال پیش رو آمده است، امیدواریم با هدایت هایی که می شویم بتوانیم درهر مسئولیتی که درهرعنوانی برعهده ما نهاده شده است موفق باشیم.

در این دیدارهمچنین حجت الاسلام والمسلمین سعید کاظمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا پیرامون عظمت شهادت و جایگاه وصف ناشدنی شهید در کلام قرآن و اهل بیت(ع) مطالبی را بیان کرد.

در پایان دکتر محمدی فر لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به خانم فرزانه احمدی ملک که از کارکنان و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا است، اهدا کرد.

گفتنی است شهید جلال احمدی ملک در سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر ۵، در منطقه چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل شده است.


خبرنگار: اسماعیلی

عکس: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست