پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۵۰
|
کد خبر: ۲۳۷۶
مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگو با بسنا از برگزاری چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

دکتر مهرداد عنبریان مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: المپیاد ورزش همگانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، با هدف توسعه و گسترش فرهنگ عمومی کردن ورزش در بین جامعه دانشگاهی و دانشجویان، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روحی و ایجاد نشاط در بین دانشجویان از سوی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم طراحی شده است؛ دانشگاه بوعلی سینا در بخش پسران و دانشگاه الزهرا(س) در بخش دختران، تابستان سال جاری میزبان چهارمین دوره آن هستند.

وی افزود: پرچم المپیاد چهارم در سال 1396 پس از سومین المپیاد به میزبانی دانشگاه تهران، به دانشگاه بوعلی سینا (بخش پسران) تحویل گردید.

عنبریان گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف در دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، در اواخر سال 97 رسما برگزاری بخش پسران به دانشگاه بوعلی سینا محول و قراردادی فی مابین دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان منعقد گردید.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر کار شروع شده است؛ ستاد اجرایی و زیر مجموعه معاونت ها و کمیته های آن تشکیل شده و تا پایان فروردین ماه نیاز ها و برنامه های اصلی دانشگاه تحویل دبیرخانه شده است؛ در همین راستا دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم ضمن حضور در جلسه هماهنگی با رئیس دانشگاه، از اماکن ورزشی و امکانات رفاهی دانشگاه بازدید کردند؛ همچنین رؤسای انجمن های ورزشی رشته های مربوطه در المپیاد همگانی هم از سالن ها و اماکن پیش بینی شده برای برگزاری بازدید و مشکلات فنی و نقایص احتمالی را برای برگزاری رشته ها را مشخص کردند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیان داشت: در المپیاد چهارم، سعی شده است که جنبه های حرکتی رشته های ورزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که نسبت به قبل وضعیت مطلوب تری دارد؛ امیدواریم شاهد توسعه و ارتقاء این رویداد ورزشی باشیم تا بتوان به اهداف بالای آن نزدیک تر شد.

مهرداد عنبریان همچنین در خصوص رشته های موجود در این المپیاد گفت: رشته ها شامل بسکتبال سه نفره، والیبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، فریزبی، آمادگی جسمانی (ایستگاهی)، طناب زنی، هند پلو(دست رشته در آب)، دارت و هفت سنگ مهارتی است؛ با توجه به ماهیت همگانی بودن این المپیاد و تفاوت آن با المپیاد قهرمانی، در سه رشته اول سعی شده که تعدیلاتی در مقررات ایجاد شود و دانشجویانی که سابقه ورزش قهرمانی و حرفه ای ندارند و در حد عمومی فعالیت ورزشی داشته اند قادر به شرکت باشند.

وی افزود: به دلیل جذب حداکثری دانشجویان و دادن فرصت و انگیزه فعالیت ورزشی به کسانی که ورزش حرفه ای انجام نمی دهند، دانشجویانی که در رقابت های ورزش همگانی نظیر، المپیاد قهرمانی، مسابقات منطقه ای و کشوری شرکت داشته اند، در المپیاد همگانی شرکت نخواهند کرد تا فرصت به عموم دانشجویان داده شود.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه در خصوص زمان برگزاری یادآور شد: زمان برگزاری هنوز قطعی نشده است ولی پیشنها دانشگاه از 20 تا 27 مرداد ماه 1398 بوده که منتظر تایید آن از سوی وزارت علوم هستیم.

وی در پایان گفت: از خانواده بزرگ دانشگاه برای هرچه مطلوب برگزار شدن این رویداد ملی را تقاضای کمک و راهنمایی دارم؛ در این رویداد یکی از ارکان اصلی بخش داوطلبین است، امیدواریم دانشجویان گرانقدر دانشگاه که متقاضی کمک به این رویداد به طور داوطلبانه هستند(در تمام رشته ها و زمینه ها: ورزشی، هنری، فرهنگی و ...)به اداره تربیت بدنی دانشگاه مراجعه و اعلام همکاری فرمایند.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست