پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۹۴
|
کد خبر: ۲۳۸۲
حمید سرمدي، از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "دين و سياست" گفت: سیاست در تعبیر اسلام، تدبیر امور جامعه در جهت سعادت و کمال مردم است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حمید سرمدي، از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "دين و سياست" كه با تلاش پژوهشكده تمدن اسلامي بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا، برگزار شد، گفت: اسلام به خودی خود عیبی ندارد و هرعیبی که داشته باشد به مسلمانی ما بازمی گردد.

وی طبق حدیثی از امام علی(ع) که میفرماید دین هم دنیای ما و هم اخرت ما را مي سازد، بیان داشت: اگر انسان قبول کند هر انساني، دارای 2 بعد فردی و معنوی است، پس باید به وجود خدا نیز ایمان بیاورد و هنگامی که ایمان آورد، کاتولوگ خدا را که همان قرآن است را بپذیرد.

سرمدی ادامه داد: اما اگر از دیدگاه مسیحی به مسأله نگاه کنیم، طبق نظریه اندیشمندان غربی، در عصر جدید همه چیز متافیزیک است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اسلامی را با اسلام سیاسی اشتباه نگیریم، چرا که این 2 با یکدیگر متفاوتند.

سرمدی اظهار داشت: سیاست در تعبیر اسلام، تدبیر امور جامعه در جهت سعادت و کمال مردم است.

وی در پایان افزود: در هیچ آیه ای به صراحت، نوع و شکل کلی حکومت تعیین نشده است، بلکه خداوند احکام کلی آن را بیان کرده است، که اجرای آن بر عهده مردم و حاکمان حکومت است، بنابراین در یک جامعه دین و سیاست نمی تواند از هم جدا باشد.

خبرنگار: ياري

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو