پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۰
|
کد خبر: ۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

باید از وجود دانشگاه‌ها برای برون‌رفت از مشکلات تحریمی استفاده کرد

به گزارش بسنا و به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود دانشگاه برای تحقق رونق تولید و عبور از تحریم‌ها گفت: تاکید رهبر انقلاب در جلسه با هیئت‌های علمی، دانشگاه‌ها و مجموعه عالمان کشور بر آن بود که باید از وجود دانشگاه‌ها برای برون‌رفت از مشکلات تحریمی استفاده کرد و این امر دقیقا نسخه شفابخش امروز کشور است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دشمنان مانع از فروش و صدور نفت می‌شوند، باید اعتبارات و منابع را در درون کشور جستجو کرد و البته وزارت علوم هم باید پای کار بیاید و برای حل این مشکل کمک بزرگی داشته باشد.

وی حذف رشته‌های غیرضرور یا از مُدافتاده را از جمله راهکارهای اولیه دانست و ادامه داد: بسیاری از مقالات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی که خاک می‌خورد و استفاده نمی‌شود موید آن است که دانشگاه‌ها انرژی خود را هرز می‌دهند و در شرایط فعلی به کار نمی‌آیند؛ در صورتی که دانشگاه نسل چهارم باید مشکل کشور را حل کند.

احمدی لاشکی با ابراز خرسندی از اینکه وزارت صنعت مشکلات و نیازهای خود را اعلام کرده، تصریح کرد: یک اتاق فکر وزین باید برای حل این مشکلات به کار گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برمی‌گردد و تقویت و حمایت از این حوزه‌ها از سوی صندوق ضمانت، صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد نخبگان و معاونت علمی رییس جمهور یقینا آن چیزی است که رهبر انقلاب به دنبال آن است و می‌توان با آن نسخه، گره‌ای از گره‌های کور کشور را باز کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه