پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۲۴
|
کد خبر: ۲۴۳۸
علی‌محمد عباسی در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: دانشگاه موتور پیشران کشور است و باید نقش خود را ایفا کند؛ اگر استاد نقش خود را در این حیطه پیدا نکند، نقشی در پیشرفت جامعه، دانشگاه و صنعت نخواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، علی‌محمد عباسی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه طرح ‌ضیافت اندیشه اساتید، گفت: موضوع کلاس‌های طرح ضیافت اندیشه روشن فکری دینی، غرب شناسی وتاریخ و تمدن اسلامی است که در مرحله ثبت نام مورد استقبال پر شور اساتید قرار گرفت و حدود ۱۲۰ نفر در آن شرکت کردند که تا حد امکان به افزایش ظرفیت انجامید.

وی افزود: فضایی که در آن امکان تقاضا، گفتمان و گفتگو فراهم باشد  مورد نیاز اساتید است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام توصیه فراوانی به علم، جایگاه علم و علم آوزی دارد البته علم اموزی باید در خدمت بشریت الهی باشد؛ علم بدون تهذب و ایمان خواسته بشریت را  بر آورده نمی‌کند مگر بشریتی که نگاه مارکسیستی دارد.

وی عنوان کرد: عضو هیات علمی دانشگاه وظیفه خطیر و بزرگی برعهده دارد. استاد باید خداگونه بیندیشند و عمل کنند؛ علمی که همراه با معنویت باشد ارزشمند است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب وظیفه نقش افرینی و نشان دادن انسان الهی برعهده ما آمد که این نقش یکی از مسوولیت‌های استاد است؛ استاد برای تربیت نیروی متعالی اول باید دست خودش در دستات خدا، قرآن و اهل بیت باشد و در مسیر الهی حرکت کند.

وی افزود: اگر استاد آن صفات را نداشته باشد علاوه بر این که نمی‌تواند نقش آفرینی کند، می‌تواند نقش مخربی هم داشته باشد.

وی تاکید کرد: دشمن خط نفوذ خودش را از دانشگاه شروع کرده و انحرافاتی را ایجاد کرده است.

وی تبیین کرد: استاد اسلامی باید در تراز اسلامی و جمهوری اسلامی حرکت کند و با توسل به روحیه جهادی نقش بارزی را در تمدن اسلامی ایفا کند در غیر این صورت دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: دانشگاه موتور پیشران کشور است و باید نقش خود را ایفا کند؛ اگر استاد نقش خود را در این حیطه پیدا نکند، نقشی در پیشرفت جامعه، دانشگاه و صنعت نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: شهید چمران استاد تراز انقلاب اسلامی بود و  از علم به منزله وسیله ای در خدمت دین و در جهت تربیت انسان متعالی و متخصص به کار برد.

عباسی در پایان گفت: اگر دانشجویی مشکلی مانند مشکل سیاسی داشته باشد، استاد مقصر است چون نتوانسته تبیین درستی را به دانشجو ارایه دهد.

خبرنگار: میرزایی

عکاس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست