پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۲۰
|
کد خبر: ۲۴۴
پژوهشگر دفتر بانوان و خانواده استان همدان:

ازدواج از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان است

دکتر رقیه بهشتی راد، در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان، گفت: ازدواج به مثابه یک پدیده اجتماعی است و از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان به عنوان یک رویداد مهم در جامعه بشری به حساب می‌آید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

ازدواج از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان است

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر رقیه بهشتی راد پژوهشگر دفتر بانوان و خانواده استانداری همدان، امروز یکشنبه 13 اسفند، درکارگروه بانوان و خانواده استان همدان، با ارائه پژوهش انجام شده درباره بنیان خانواده با جامعه آماری ۲۴۰۰۰ نفری در استان، نتایج به دست آمده از پایان نامه خود را ارائه کرده و افزود: ازدواج به مثابه یک پدیده اجتماعی است و از اصلی ترین نیاز های انسان به عنوان یک رویداد مهم در جامعه بشری به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: ۵ عامل مؤثر بر بالا رفتن سن ازدواج بانوان و تعداد بانوان بازمانده از ازدواج به ترتیب، عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی و فردی است.

دکتر بهشتی راد اظهار کرد: بر اساس این پژوهش میدانی، تعداد ۲۲۱۷۶ نفر در ازدواج تأخیر دارند که ۹۰% از جامعه آماری را به خود اختصاص می دهند و تعداد ۲۴۰۸ خانم را داریم که دارای تجرد قطعی هستند که تمامی این آمارها در سالنامه استان همدان مربوط به سال ۱۳۹۴ موجود می باشد.

وی در ادامه پیشنهادات کاربردی در هر زمینه را ارائه کرده و گفت: باید تدبیری اندیشه شود تا جوانان همه ابعاد وجودی خود را به طور متعادل رشد دهند. این مسأله از آسیب دیدن آن ها جلوگیری می کند.

بهشتی راد همچنین به دستگاه های اجرایی پیشنهاد کرد: با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش، راه کارهای کاربردی خود را درباره تحکیم خانواده ارائه و عملی کنند.

خبرنگار: انتصامی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی