پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۴۳
|
کد خبر: ۲۴۴۹
چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، مردادماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، مردادماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می شود.

ستاد برگزاری این المپیاد با تشکیل کمیته های تخصصی، کار آماده سازی مقدمات حضور دانشجویان سراسر کشور در همدان و دانشگاه بوعلی سینا را فراهم می کند.

این ستاد با برگزاری جلسات متعدد و بررسی زوایای این برنامه، درصدد است تا چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به افتخاری برای دانشگاه بوعلی سینا و استان همدان مبدل شود.

المپیاد ورزش همگانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، با هدف توسعه و گسترش فرهنگ عمومی کردن ورزش در بین جامعه دانشگاهی و دانشجویان، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روحی و ایجاد نشاط در بین دانشجویان از سوی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم طراحی شده است؛ دانشگاه بوعلی سینا در بخش پسران و دانشگاه الزهرا(س) در بخش دختران، تابستان سال جاری میزبان چهارمین دوره آن هستند.

پرچم المپیاد چهارم در سال 1396 پس از سومین المپیاد به میزبانی دانشگاه تهران، به دانشگاه بوعلی سینا (بخش پسران) تحویل گردید.

پس از برگزاری جلسات مختلف در دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، در اواخر سال 97 رسما برگزاری بخش پسران به دانشگاه بوعلی سینا محول و قراردادی فی مابین دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان منعقد گردید.

در المپیاد چهارم، سعی شده است که جنبه های حرکتی رشته های ورزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که نسبت به قبل وضعیت مطلوب تری دارد؛ امیدواریم شاهد توسعه و ارتقاء این رویداد ورزشی باشیم تا بتوان به اهداف بالای آن نزدیک تر شد.

رشته های موجود در این المپیاد شامل بسکتبال سه نفره، والیبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، فریزبی، آمادگی جسمانی (ایستگاهی)، طناب زنی، هند پلو(دست رشته در آب)، دارت و هفت سنگ مهارتی است؛ با توجه به ماهیت همگانی بودن این المپیاد و تفاوت آن با المپیاد قهرمانی، در سه رشته اول سعی شده که تعدیلاتی در مقررات ایجاد شود و دانشجویانی که سابقه ورزش قهرمانی و حرفه ای ندارند و در حد عمومی فعالیت ورزشی داشته اند قادر به شرکت باشند.

به دلیل جذب حداکثری دانشجویان و دادن فرصت و انگیزه فعالیت ورزشی به کسانی که ورزش حرفه ای انجام نمی دهند، دانشجویانی که در رقابت های ورزش همگانی نظیر، المپیاد قهرمانی، مسابقات منطقه ای و کشوری شرکت داشته اند، در المپیاد همگانی شرکت نخواهند کرد تا فرصت به عموم دانشجویان داده شود.

زمان برگزاری این دوره از المپیاد از سوم تا هشتم مرداد ماه 1398 خواهد بود.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست