پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۸۱
|
کد خبر: ۲۴۶۰
آیت الله حبیب شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: جوانان و نخبگان، پیش‌ران و قوه محرک گام دوم انقلاب که توسط رهبری مطرح شد، هستند و فضای دانشگاه در تجمیع این دو‌ عنصر، اساسی است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و جوان‌ترین امام جمعه کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گفت: جوانان و نخبگان، پیش‌ران و قوه محرک گام دوم انقلاب که توسط رهبری مطرح شد، هستند و فضای دانشگاه در تجمیع این دو‌ عنصر، اساسی است.

وی افزود: در نگاه اسلامی به مسوولیت با توجه به سیره اهل بیت و تاریخ انقلاب می‌بینیم مسوولیت‌ها غالبا به جوانان سپرده شده است؛ جوان به لحاظ ظرفیت‌ها، انگیزه‌ها، سلامت‌ نفسانی، تحول‌خواهی، اندیشه‌های بهتر، قدرت فکر و فعالیت، برتری دارد البته این به معنای پیرزدایی نیست.

شعبانی عنوان کرد: توجه رهبری به جوان‌ها حتی در عرصه ائمه جمعه، نشان‌دهنده توجه عمیق و درست به جوانان و التزام ایشان به جوان‌گرایی است.

وی اظهار کرد: جوان‌گرایی یک ایده است و در میدان عمل باید تحقق پیدا کند. اگر بخواهیم مانند سال های گذشته تنها شعار بدهیم کافی نخواهد بود؛ در رابطه با مساله گام دوم هم اگر بخواهد به معنای واقعی پیش برود باید مساله جوان‌گرایی در عرصه مدیریت در همه سطوح جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تبیین کرد: جوان‌گرایی مستلزم این است که مسوولین به صورت جدی میدان‌های مدیریت را برای جوانان باز کنند و فضایی برای توجه به جوانان در انتخابات ایجاد شود؛ یعنی مدیران باید فضای بسته مدیریتی را باز کنند و مردم هم توجه داشته باشند که انتخاب مسوول جوان کارامدی بیشتری برای مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم در فضای عمومی جامعه و هم در فضای خواص باید کار فرهنگی صورت بگیرد؛ در فضای خواص جامعه کارهای خوبی از جانب رهبری صورت گرفته است و در فضای عمومی هم نیاز به فرهنگ سازی در رابطه با توجه مردم به جوانان خواستار ورود به عرصه‌ها است.

امام جمعه همدان در رابطه با نگاه خود در رابطه با انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی گفت: همان‌طور که رهبری به مساله جوان‌گرایی توجه کرده‌اند ما هم در برنامه ‌ریزی های خود سعی می‌کنیم این توجه و نگرش را داشته باشیم و با جوانان ارتباط و از آنها حمایت کنیم و توجه جدی برای همکاری جوانان برای ورود به مسائل داشته باشیم.

وی تشریح کرد: بنده دو‌ مسوولیت دارم؛ اول مسوولیتی که به عنوان نماینده ولی فقیه دارم و دوم مسوولیتی که در نگاه به جوان‌ها باید داشته باشم. زیرا بسیاری از جوان‌ها می‌توانند با توجه به نگاه و ‌عملکرد من وارد عرصه‌های مدیریتی شوند.

آیت الله شعبانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که استان ما از ظرفیت بالایی برخوردار است و ما جوان‌های نخبه بسیار خوش فکری داریم؛ جوان‌هایی که به معنای واقعی در عرصه مدیریت حرفی برای گفتن و دغدغه‌های دینی و فرهنگی جدی دارند. البته امیدوار هستیم که دیده بشوند.

وی در پایان تاکید کرد: بنده به شدت مشتاق دیدار، گفتگو و تعامل با جوان‌ها فارغ از گرایش‌های سیاسی و اختلاف سلیقه‌ها هستم. در برنامه‌ریزی‌ها هم مجمعی برای جوانان تدارک دیده شده است.

خبرنگار: ميرزايي

عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست