پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۳۶
|
کد خبر: ۲۴۹۶
مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا، گفت: چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، ۳ تا ۸ مرداد سال جاری در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مهرداد عنبریان مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا، در نشست ستاد برگزاری المپیاد اظهار داشت: المپیاد ورزش همگانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، با هدف توسعه و گسترش فرهنگ عمومی کردن ورزش در بین جامعه دانشگاهی و دانشجویان، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روحی و ایجاد نشاط در بین دانشجویان از سوی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم طراحی شده است؛ دانشگاه بوعلی سینا در بخش پسران، سوم تا هشتم سال جاری میزبان چهارمین دوره آن است.

وی افزود: پرچم المپیاد چهارم در سال ۱۳۹۶ پس از سومین المپیاد به میزبانی دانشگاه تهران، به دانشگاه بوعلی سینا (بخش پسران) تحویل گردید.

عنبریان گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف در دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، در اواخر سال ۹۷ رسما برگزاری بخش پسران به دانشگاه بوعلی سینا محول و قراردادی فی مابین دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان منعقد گردید.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر کار شروع شده است؛ ستاد اجرایی و زیر مجموعه معاونت‌ها و کمیته‌های آن تشکیل شده و کار آماده سازی این دانشگاه برای برگزاری این رویداد ملی به سرعت در حال انجام است.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیان داشت: در المپیاد چهارم، سعی شده است که جنبه‌های حرکتی رشته‌های ورزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که نسبت به قبل وضعیت مطلوب تری دارد؛ امیدواریم شاهد توسعه و ارتقاء این رویداد ورزشی باشیم تا بتوان به اهداف بالای آن نزدیک‌تر شد.

مهرداد عنبریان همچنین در خصوص رشته‌های موجود در این المپیاد گفت: رشته‌ها شامل بسکتبال سه نفره، والیبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، فریزبی، آمادگی جسمانی (ایستگاهی)، طناب زنی، هند پلو (دست رشته در آب)، دارت و هفت سنگ مهارتی است؛ با توجه به ماهیت همگانی بودن این المپیاد و تفاوت آن با المپیاد قهرمانی، در سه رشته اول سعی شده که تعدیلاتی در مقررات ایجاد شود و دانشجویانی که سابقه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ندارند و در حد عمومی فعالیت ورزشی داشته اند قادر به شرکت باشند.

وی افزود: به دلیل جذب حداکثری دانشجویان و دادن فرصت و انگیزه فعالیت ورزشی به کسانی که ورزش حرفه‌ای انجام نمی‌دهند، دانشجویانی که در رقابت‌های ورزش همگانی نظیر، المپیاد قهرمانی، مسابقات منطقه‌ای و کشوری شرکت داشته اند، در المپیاد همگانی شرکت نخواهند کرد تا فرصت به عموم دانشجویان داده شود.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه در پایان گفت: از خانواده بزرگ دانشگاه برای هرچه مطلوب برگزار شدن این رویداد ملی را تقاضای کمک و راهنمایی دارم؛ در این رویداد یکی از ارکان اصلی بخش داوطلبین است، امیدواریم دانشجویان گرانقدر دانشگاه که متقاضی کمک به این رویداد به طور داوطلبانه هستند (در تمام رشته‌ها و زمینه ها: ورزشی، هنری، فرهنگی و ...) با اداره تربیت بدنی دانشگاه همکاری فرمایند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست