پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۵۱
|
کد خبر: ۲۵۰۱
بنابر اعلام فدراسیون سرآمدان علمی، دکتر محمد ملک جانی دانشیار گروه فیزیک دانشگاه بوعلی سینا در گرایش کیهان شناسی، به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور در سال ۹۸ معرفی شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد ملک جانی دانشیار گروه فیزیک دانشگاه بوعلی سینا در گرایش کیهان شناسی، بنابر اعلام فدراسیون سرآمدان علمی، برای دومین سال متوالی به عنوان یکی از ۵۰ سرآمد علمی کشور در سال ۹۸ معرفی شد.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد ۷۵ نفر از محققان کشور به صورت ۲ گروه ۵۰ نفره و ۲۵ نفره، را در سال ۱۳۹۸ به عنوان سرآمد علمی انتخاب و به آن‌ها حمایت‌هایی را تخصیص می‌دهد.

در سال ۹۵ فدراسیون سرآمدان علمی کشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس و آغاز به کار کرد و هدف آن دستیابی به مرجعیت علمی بر مبنای کارکردهای پژوهش در حوزه علوم است. این فدراسیون در واقع با انتخاب شصت و دو مجله برتر که عموما مجلات معتبر رشته های شیمی٬ فیزیک ٬پزشکی ٬داروسازی٬ علوم زیستی٬ علم مواد و حوزه های مرتبط با این علوم می‌باشند شروع به تشویق اساتید برای انتشار مقالات در این مجلات کرد.

برای کسانی که به عنوان سرآمدان علمی توسط این فدراسیون معرفی می‌شوند مبلغی به عنوان گرنت نقدی به خود شخص داده می شود و مقداری هم به عنوان گرنت آزمایشگاهی در اختیار وی قرار داده می‌شود و همچنین ظرفیت پذیرش یک محقق پسا دکترا توسط پژوهشگر به دانشگاه محل خدمت او داده می شود.

حمایت هایی که فدراسیون از افراد سرآمد علمی می کند علاوه بر گرنت نقدی و آزمایشگاهی ٬ حمایت مالی جهت شرکت در همایش های بین المللی و فرصت مطالعاتی می باشد.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست