پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۴۵
|
کد خبر: ۲۵۱۲
مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا و دبیرکل اجرایی المپیاد گفت: افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزش همگانی پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور،4 مرداد در سالن ورزشی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مهرداد عنبریان مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا و دبیرکل اجرایی چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در خصوص برگزاری المپیاد ابتدا بیان داشت: دانشجویان فرهیختگان کشور هستند؛ قطعا اگر دانشگاه در زمینه مشارکت پذیری، دانشجویان بیشتری را رشد دهد، حتما در آینده مدیران بهتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ورزش های همگانی از این جهت شکل گرفته که بستری برای مشارکت بیشتر دانشجویان باشد.

عنبریان گفت: دانشجویان از 133 دانشگاه و 31 استان در این رویداد شرکت خواهند کرد و برگزار کننده 9 رشته ورزشی هستیم.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی سینا گفت: یکی از شاخص های ویژه این المپیاد نقش دانشجویان در مشارکت و برگزاری است که اهمیت بالایی دارد.

دکتر عنبریان اظهار داشت: المپیاد ورزش همگانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، با هدف توسعه و گسترش فرهنگ عمومی کردن ورزش در بین جامعه دانشگاهی و دانشجویان، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روحی و ایجاد نشاط در بین دانشجویان از سوی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم طراحی شده است؛ دانشگاه بوعلی سینا در بخش پسران، سوم تا هشتم سال جاری میزبان چهارمین دوره آن است.

وی بیان کرد: در المپیاد چهارم، سعی شده است که جنبه‌های حرکتی رشته‌های ورزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که نسبت به قبل وضعیت مطلوب تری دارد؛ امیدواریم شاهد توسعه و ارتقاء این رویداد ورزشی باشیم تا بتوان به اهداف بالای آن نزدیک‌تر شد.

وی همچنین در خصوص رشته‌های موجود در این المپیاد گفت: رشته‌ها شامل بسکتبال سه نفره، والیبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، فریزبی، آمادگی جسمانی (ایستگاهی)، طناب زنی، هند پلو (دست رشته در آب)، دارت و هفت سنگ مهارتی است؛ با توجه به ماهیت همگانی بودن این المپیاد و تفاوت آن با المپیاد قهرمانی، در سه رشته اول سعی شده که تعدیلاتی در مقررات ایجاد شود و دانشجویانی که سابقه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ندارند و در حد عمومی فعالیت ورزشی داشته اند قادر به شرکت باشند.

عنبریان تصریح کرد: به دلیل جذب حداکثری دانشجویان و دادن فرصت و انگیزه فعالیت ورزشی به کسانی که ورزش حرفه‌ای انجام نمی‌دهند، دانشجویانی که در رقابت‌های ورزش همگانی نظیر، المپیاد قهرمانی، مسابقات منطقه‌ای و کشوری شرکت داشته اند، در المپیاد همگانی شرکت نخواهند کرد تا فرصت به عموم دانشجویان داده شود.

دبیر کل اجرایی المپیاد در پایان اظهار کرد: از استان همدان در این رویداد 5 تیم ورزشی شرکت می کنند. رشته های اجتماعی  5 روز و رشته ها انفرادی در 3روز انجام خواهد شد.

 

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: سید محمدرضا امامی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست