پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۸۲
|
کد خبر: ۲۵۱۷
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد:

تکیه بر روش های آزمون و خطا ریشه در منطق ندارد

دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در اولین همایش ملی زندگی دانشجویی، فرصت ها و آسیب ها اظهار داشت: تکیه بر روش های آزمون و خطا ریشه در منطق ندارد؛ آسیب ها و کاستی های موجود در سرا های دانشجویی برخواسته از این رویکرد است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا؛ دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در اولین همایش ملی زندگی دانشجویی، فرصت ها و آسیب ها اظهار داشت: بُعد اهمیت این همایش نفس برگزاری است؛  باتوجه به تغییر رویکرد در فرآیندهای سیاستگذاری، در خدمات دانشجویی تاکید می شود که تکیه بر آزمون و خطا ریشه در منطق ندارد؛ آسیب ها و کاستی های موجود در سرا های دانشجویی برخواسته از این رویکرد است؛ البته تبدیل آن به یک رویکرد پژوهش محور لزوم اجرا را می طلبد‌.

مطیعی تصریح کرد: سیاستگذاری های مورد نظر زمانی می تواند قوی باشد که با شرایط متغیر پیشرو سازگار باشد، در عین حال واقعیت های موجود را در برگیرد و نتیجه مطلوبی را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: سراهای دانشجویی مصداق یک سیستم اجتماعی است، سیستمی زنده و پویاست و درصورتی که مجموعه فیزیکی فرض شود موجب غفلت از همه نهاد های اجتماعی می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین تاکید کرد: مجموعه ضوابط، مقررات، دستورالعمل ها و دانشجویان، زیر ساخت های فیزیکی، ظرفیت های فنی و غیر فنی اجزای این سیستم هستند.

وی ادامه داد: این سیستم یک سیستم بسته و ایزوله نیست؛ چراکه بخشی از سیستم کلان جامعه است واز آن تاثیر گرفته و تاثیر می پذیرد، بنابراین می توان گفت پیچیدگی خاصی دارد.

مطیعی توضیح داد: دوره زندگی دانشجویی دوره توانمندی مهارت ها برای زندگی بعد از دانش آموختگی است؛ تازمانی که این مهارت ها مدیریت نشوند کارایی علمی و پژوهشی نیز ارتقا پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به کشور های توسعه یافته گفت: یکی از دلایل پیشرفت در کشور های توسعه یافته، حاکمیت اصول و مقیاس در صنعت و کشاورزی است؛ در اقتصاد آموزش عالی هنوز اندازه بهینه ظرفیت دانشگاه را نمی دانیم، بنابراین بدون همکاری دانشگاه ها پژوهش های اجتماعی برای دستیابی به داده های مناسب کاربردی نمی شوند.

 

خبرنگار: حوائجی

عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو