پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۶۵
|
کد خبر: ۲۵۸۰
مهدی صابری فیروزی‌ فوق تخصص گوارش و کبد:

بیماری «هپاتیت B» درمان دارد

فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه هپاتیت B از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و تزریق خون و سوزن آلوده صورت می‌گیرد، گفت: این بیماری درمان دارد اما فرد مبتلا شده باید به مدت طولانی دارو مصرف کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

بیماری «هپاتیت B» درمان دارد

به گزارش بسنا، فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه هپاتیت B از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و تزریق خون و سوزن آلوده صورت می‌گیرد، گفت: این بیماری درمان دارد اما فرد مبتلا شده باید به مدت طولانی دارو مصرف کند.

مهدی صابری فیروزی‌ فوق تخصص گوارش و کبد درباره «دلایل ابتلای افراد به هپاتیت B»، اظهار داشت: هپاتیت B در برخی افراد وجود دارد و منبع ایجاد آن از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و تزریق خون و سوزن آلوده صورت می‌گیرد؛ البته ممکن است وارد بدن فردی شود که ایمنی ندارد و این فرد نیز دچار این بیماری شود.

وی ادامه داد: به عبارتی خون افراد و ترشحات آلوده آنها وقتی به فرد دیگری منتقل شود، باعث ایجاد عفونت هپاتیت B می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد در پاسخ به این پرسش که‌ «آیا بیماری هپاتیت B مسری است؟»،‌ بیان داشت:‌ بله، این بیماری یکی از مسری‌ترین ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی است که از طریق انتقال خون، سوزن آلوده و تماس جنسی انتقال پیدا می‌کند.

صابری فیروزی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر دست فردی خونی باشد و این خون به دست فرد دیگری انتقال داده شود، این فرد دچار بیماری هپاتیت B می‌شود؟»،گفت: انتقال به این صورت است که باید فردی که خون طرف مقابل را دریافت می‌کند، اعضای بدن او زخم باشد و خون آلوده فرد مقابل روی زخم این فرد قرار گیرد تا انتقال صورت گیرد؛ اما انتقال از طریق غذا، بزاق دهان، دست دادن، بوسیدن و بغل کردن افراد صورت نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «راه درمان بیماری هپاتیت B چیست؟»، خاطرنشان کرد: چند دارو در بازار موجود است و اگر کسی که دچار عفونت هپاتیت B شده و کبدش نیز ناراحت است باید این داروها را مصرف کند.

فوق تخصص گوارش و کبد متذکر شد:‌این بیماری درمان دارد، اما فرد دچار شده به این بیماری باید به مدت طولانی داروها را مصرف کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری