پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۰
|
کد خبر: ۲۶
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان:

سند آموزش شهروندی به تصویب شورای پژوهشی مرکز مطالعات رسید

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان از تصویب سند آموزش شهروندی در شورای پژوهشی مرکزمطالعات خبر داد و گفت: سند راهبردی جامع آموزش شهروندی تصویب و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارجاع داده شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، حمید بادامی‌نجات ظهر امروز در جلسه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با بیان اینکه دستیابی به توسعه اجتماعی نیازمند ترسیم نقشه راه است، اظهار کرد: در این نقشه راه باید مسیر، اهداف، منابع و الزامات به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه توسعه اجتماعی به عنوان ضرورتی بنیادی در زندگی اجتماعی مطرح است، ادامه داد: این توسعه مستلزم شهروندانی آگاه، متعهد به حقوق و وظایف خود و برخوردار از مهارت‌های ارتباطی، شناختی و عاطفی با کارایی بالا برای تعامل با نظام اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: توسعه اجتماعی مستلزم ایجاد کیفیتی در جامعه است که بر مبنای آن، شهروندان نگرش مسوولانه، بازاندیشانه، پیشروانه و خلاقانه به مسائل پیرامون خود داشته و با شناسایی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های جامعه برای توسعه اجتماعی در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی بکوشند.

وی اضافه کرد: در شهرداری همدان الزامات اسناد بالادستی موجود تهیه شده که ایجاد زمینه‌های مشارکت صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران آموزش‌های شهروندی در داخل و خارج از شهرداری با نگاه سیستمی و مبنای عقلانی از ویژگی‌های این سند است.

بادامی‌نجات بیان کرد: تعالی فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، شهر سالم و شهروندانی با نشاط و شاداب، دستیابی به شهر یادگیرنده و دانش‌بنیان، برخورداری شهروندان از دانش و مهارت‌های لازم، مشارکت فعال و اثربخش در تصمیم‌گیری از اهداف  تعریف شده در سند راهبردی آموزش شهروندی است.

وی در ادامه از تصویب سند آموزش شهروندی در شورای پژوهشی مرکز مطالعات خبر داد و تصریح کرد: سند راهبردی جامع آموزش شهروندی تصویب و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارجاع داده شد که پس از بررسی کمیسیون فرهنگی و تصویب پایانی شورا، دستورالعمل اجرایی آن سال 97 ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان عمل آگاهانه و مسوولانه در امور اجتماعی، حفظ و حراست از میراث فرهنگی با مبنای اسلامی- ایرانی، همدانی و توسعه و انتقال آن با رویکرد تعاملی و توسعه گردشگری و تحقق هویت یکپارچه را از دیگر اهداف تعریف شده در سند راهبردی آموزش شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: سند آموزش شهروندی در کارگروهی با حضور اساتید دانشگاه در مرکز پژوهش‌های شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و پس از تحلیل، تغییرات و اصلاحاتی که مورد نیاز بود انجام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی