پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۲۱
|
کد خبر: ۲۷۸
دکتر صادقی فسائی، در نشست مطالعات زنان؛

خشونت علیه زنان، با توسعه یافتگی جوامع بشری ارتباطی ندارد

عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: خشونت علیه زنان، امری فردی نیست و کاملا جهانی بوده و ارتباطی با توسعه یافتگی جوامع بشری ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر سهیلا صادقی فسائی، عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، امروز، در نشست مطالعات زنان با موضوع " آسیب شناسی فرهنگ خشونت خانگی علیه زنان" در سالن سمینار دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، گفت: خشونت علیه زنان، امری فردی نیست و کاملا جهانی بوده و ارتباطی با توسعه یافتگی جوامع بشری ندارد.

وی افزود: مطالعات اجتماعی کنونی از نظریات موجود استفاده می کنند، در حالیکه یک جامعه شناس موظف است واقع بین باشد، تا داده های هم راستا با جامعه را ارائه دهد و چگونگی خشونت را در درون نهاد خانواده بررسی کند.

دکتر صادقی فسائی خاطرنشان کرد: خشونت های خانگی که امری کاملا هدفمند بوده و یقینا ریشه در مناسبات اجتماعی دارد، تبعات فیزیکی، روانی و عاطفی بسیاری برای زنان دارد. این خشونت ها، هم چنین ارتباط تنگاتنگی با سایر نهاد های اجتماعی نیز دارد.

وی همچنین تصریح کرد: علیرغم تصورات عامه، اشتغال و استقلال مالی و نیز سن و طول مدت ازدواج همواره تاثیر کاهنده ای بر خشونت علیه زنان نداشته و صرفا تفاوت در نوع و شدت این خشونت ها دارد.

خبرنگار: قاسمیه

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری