پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۱۹
|
کد خبر: ۲۸۵
دکتر غفاری در همایش معاونان فرهنگی دانشگاه های کشور تاکید کرد:

لزوم ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه وظایف نسل جدید دانشگاه های کشور تنها به حوزه آموزش و پژوهش منحصر نیست، اظهار داشت: ارتقای امور اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها در کنار کارکردهای علمی دانشگاه ها یک مأموریت کلیدی برای معاونان فرهنگی است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری امروز چهارشنبه در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: جامعه امروز از دانشگاه ها انتظار دارد که دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود را برعهده گیرد که تببین این نقش در داخل دانشگاه و فراهم کردن اجرایی شدن از مأموریت های معاونان فرهنگی است.

وی افزود: بسط فضای اعتماد، امید و نشاط اجتماعی دیگر مأموریت کلان معاونت های فرهنگی در دانشگاه هاست؛ چرا که بدون داشتن فضای با نشاط امکان تولید و تقویت سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در دانشگاه وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در تبیین راهبردهای کلان این معاونت گفت: تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، حفظ کرامت مجموعه دانشگاهیان، احترام به آزادی بیان، التزام به قانون، ارتقای سطح مشارکت دانشگاهیان در برنامه های فرهنگی و ترویج فضای نقد و مدارا از جمله این راهبردهای کلان هستند.

دکتر غفاری یک وظیفه مهم معاونت فرهنگی در دانشگاه ها را ارتقاء شأن نهاد دانشگاه در جامعه اعلام کرد و گفت: افزایش شأن و منزلت دانشگاه به ارتقاء اقتدار و قدرت نفوذ آن در جامعه منجر خواهد شد.

وی با تأکید بر فهم و درک ذائقه فرهنگی نسل جدید دانشجویان کشور گفت: باید بکوشیم با جلب مشارکت مجموعه های دانشجویی، فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

دکتر غفاری تاکید کرد: برای تقویت نظام مدیریت فرهنگی در دانشگاه های کشور باید از افراد علاقمند و در عین حال توانا استفاده کنیم زیرا بر خلاف تصورف فعالیت های حوزه فرهنگی، کار ساده ای نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست