پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۸
|
کد خبر: ۲۸۶
سعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، در همایش نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقاء سرمایه اجتماعی گفت: مردم اصلی ترین سرمایه نظام و کشور هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، سعید شاهرخی صبح امروز در همایش نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقاء سرمایه اجتماعی سالن اجتماعات شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم اصلی ترین سرمایه نظام و کشور هستند و با تأسیس و ایجاد سازمان های مردم نهاد، باید این فرصت برای اقشار مختلف فراهم شود تا بتوانند متناسب با توانایی و تخصص خود در دستیابی به اهداف بزرگ دولت و نظام جمهوری اسلامی، ایفای نقش کنند.

وی در خصوص افتتاح خانه احزاب در استان همدان گفت: یکی دیگر از عناصری که می تواند موجب ارتقاء سرمایه اجتماعی باشد، توجه به ارتباط و نقش و جایگاه احزاب است. بنابراین در حوزه سیاسی ارتقاء کمی و کیفی احزاب بصورت جدی در دستور کار است و با توجه به مقدمات فراهم شده، با صدور مجوزها در اولین فرصت مناسب خانه احزاب در استان همدان افتتاح خواهد شد.

شاهرخی اضافه کرد: رئیس جمهور بارها بر این نکته تأکید داشته اند که موفقیت دولت در پیشبرد امور، زمانی محقق خواهد شد که با بسترسازی های دولت، بتوانیم از تمام ظرفیت افراد متخصص در گروه های مختلف استفاده کنیم و خواستگاه این مهم در تقویت سازمان های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: امروز 400 سازمان مردم نهاد در حوزه های محیط زیست، بهداشت و سلامت، گردشگری، آسیب های اجتماعی، ادبی، هنری، علمی و پژوهشی در استان همدان فعالیت می کنند که هیأت نظارت با صدور مجوزهای لازم برای تقویت کار این سازمان ها، کار را به جد دنبال خواهد کرد.

شاهرخی با تصریح بر این که فلسفه تشکیل حکومت مردم سالاری دینی، ایجاد فرصت برابر برای حضور همه مردم در بیان دیدگاه هایشان در جایگاه قانونی است، خاطرنشان کرد: همانطور که خود مردم نخبگان را برای اداره امور کشور انتخاب کرده اند، بازهم بستر برای تحقق خواسته هایشان فراهم است و همه مردم با توجه به جایگاه قانونی خود می توانند در عرصه های مختلف در قالب سازمان های مردم نهاد امورات را در دست گیرند. این نظام متعلق به آحاد مردم است و سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه کشور ماست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در پایان به جایگاه مهم جوانان و بانوان در کشور اشاره کرد و یاد آور شد: در ماه گذشته هیأت اندیشه ورز جوان با دستور استاندار تشکیل شد. این هیأت که متشکل از تعدادی جوان نخبه در زمینه های متفاوت است با بررسی امور تخصصی خود و ارائه راهکارها در جهت ارتقاء نقش جوانان و زنان در استان همدان فعالیت کرده و دستگاه های ذی ربط موظفند گامی عملی برای تحقق پیشنهادات ارائه شده از سوی این هیأت بردارند.

خبرنگار: قاسمیه

عکس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی