پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۷۸
|
کد خبر: ۲۹۰۸
مدیرکل دفتر فنی وحمل و نقل ترافیک استانداری همدان:

مهرماه خطرناک‌ترین ماه برای عابران و موتورسواران همدانی است

مدیرکل دفتر فنی وحمل و نقل ترافیک استانداری همدان با اشاره به این که در مهرماه ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک شهری اضافه می‌شود، گفت: ماه مهر خطرناک‌ترین ماه سال برای عابرین پیاده و موتورسواران همدانی است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از تسنیم، شورای هماهنگی ترافیک استان همدان به منظور آماده سازی استان برای تردد امن دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان ادارات و نهادهای مسئول برگزار شد.

افزایش 30 درصدی ترافیک در مهر

معاون عمرانی استاندار همدان در این شورا با بیان این که ماه مهر، ماه پرترافیکی است اظهار داشت: با آغاز این ماه و شروع به کار مدارس ترافیک در شهر همدان بین 25 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

محمودرضا عراقی افزود: افزایش تمهیدات شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش در این ماه به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح رانندگی ضروری است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان این که اگر با اجرای طرح‌های آرام‌سازی حتی از مصدوم و یا کشته شدن یک فرد جلوگیری کنیم کار مهمی صورت گرفته است، گفت: 31 شهریور روز جهانی بدون خودرو است و ادارات و نهادهای مختلف باید با برگزاری برنامه های مختلف درباره این روز اطلاع رسانی کنند.

عراقی با بیان این که بحث عدم استفاده  غیرضروری از خودرو باید ترویج شود تاکید کرد: با توجه به این که شهر همدان به سمت میدان امام خمینی ( ره) متمرکز است تردد خودروهای تک‌سرنشین در شهر معنایی ندارد.

وی با اشاره به این که موضوع اربعین و ساماندهی حمل و نقل زوار به منظور جلوگیری از حوادث رانندگی و ترافیک بسیار مهم است عنوان کرد: باید وضعیت و جایگاه پارکینگ‌های استقرار اتوبوس‌های زائران اربعین هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به این که پیاده رو سازی و بهسازی پیاده‌روها باید در همدان مورد توجه قرار بگیرد تصریح کرد: بسیاری از حوادث رانندگی که برای عابرین پیاده رخ می‌دهد به دلیل نبود پیاده رو مناسب در محل سانحه است.

عراقی تاکید کرد: موضوع حمل و نقل دانش آموزان وسرویس‌های دانش آموزی باید در کمیسیون ماده 18 بررسی شود و سرویس‌هایی در مدارس فعالیت کنند که شناسنامه‌دار و استاندارد باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن ایجاد سامانه 137 در شهرداری همدان و بررسی نظرها و پیشنهادهای مردمی برای حل معضل ترافیک گفت: چنین سامانه‌ای در ادارت دیگر نیز باید ایجاد شود تا برای حل مشکلات از خرد جمعی استفاده کنیم.

عراقی تاکید کرد: مجموعه مصوبات ما در این شورا و نیز مجموعه اقدامات ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط باید به آنجا بیانجامد تا رفت و آمد مردم تسهیل شود و تلفات کمتری در سوانح رانندگی درون شهری به ویژه در مهرماه و نیز ایام اربعین داشته باشیم.

 اقدامات لازم در جهت ایمن سازی 478 مدرسه دولتی انجام شده است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات این سازمان در آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: اقدامات ترافیکی لازم  در بحث ایمنی دانش آموزان برای  478 مدرسه دولتی همدان انجام شده است.

احسان صباغ افزود:  در حال حاضر هیچ مدرسه دولتی نیست که حداقل استاندارد‌ها از جمله خط کشی عابر پیاده، چراغ‌های هشدار دهنده و تابلوی عبور دانش آموزان را نداشته باشد.

وی عنوان کرد: کف نوشته،  نسب و ترمیم پاساژهای ترافیکی، ترمیم و افزایش چراغ‌های چشمک زن به منظور هشدار به رانندگان از دیگر اقداماتی است که در محل مدارس همدان توسط شهرداری انجام شده است.

صباغ با اشاره به این که در بحث مدارس غیر انتفاعی همکاری لازم با شهرداری صورت نمی‌گیرد، گفت: این مدارس به دلیل این که اکثرا از فضای استیجاری استفاده می‌کنند هر سال تغییر مکان می‌دهند موضوعی که سبب شده هزینه زیادی در بخش آرام سازی بر شهرداری تحمیل شود.

نرخنامه سرویس مدارس تصویب شد

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر با بیان که ساماندهی سرویس مدارس همدان را از 2 ماه پیش شروع کردیم اظهار داشت: نرخنامه سرویس مدارس را با کمک شورای اسلامی شهر و فرمانداری همدان در اردیبهشت ماه به تصویب رساندیم و در اختیار رانندگان قرار دادیم.

وی افزود: در سال 96 نزدیک به هزار سرویس مدرسه در همدان را ساماندهی کردیم که این آمار در سال 97 با افزایش 50 درصدی مواجه شد و امیدواریم این افزایش 50 درصدی را امسال نیز داشته باشیم.

مدیرکل دفتر فنی وحمل و نقل ترافیک استانداری همدان نیز در این شورا با اشاره به این که در مهرماه 25 تا 30 درصد به ترافیک شهری اضافه می‌شود، اظهار داشت: ماه مهر خطرناک‌ترین ماه سال برای عابرین پیاده و موتورسواران همدانی است.

کاظمی مستقیم با بیان اینکه در این ماه بیشترین حوادث برای موتورسواران و عابرین پیاده در شهر همدان رخ داده است، تاکید کرد: امیدواریم با آرام‌سازی در بحث ترافیکی از آمار حوادث و سوانح کاسته شود که روند هم تا به امروز به این گونه بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی