پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۷۰
|
کد خبر: ۲۹۱۲
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان خبر داد:

اجرای طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از اول مهرماه

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدید الورود از اول مهرماه در مراکز تندرستی و مشاوره دانشجویی ۷۱ دانشگاه کشور اجرا و برای دانشجویان کارنامه سلامت صادر می شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد حسین علیزاده با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان گفت: امسال برای اولین بار در کشور و به صورت یکپارچه طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدیدالورود توسط ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اجرا می‌شود.

وی افزود: زمان اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی تا پایان ترم اول سال تحصیلی است و بر اساس این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، ساختار قامتی و آمادگی جسمانی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس کارنامه و نتایج حاصله از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمون‌های دقیق صورت می‌گیرد؛ در صورت وجود مشکلات و ناهنجاری‌های مرتبط مشاوره‌های لازم به دانشجویان برای رفع مشکلات جسمی ارائه می‌شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاه‌ها استفاده می کنند.

دکتر علیزاده افزود: در سال گذشته علی‌رغم اختیاری بودن این طرح، بیش از ۴۰ دانشگاه در آن شرکت کردند و در سال جدید با عنایت به الزامی بودن انجام آن و تجهیز ۷۱ مرکز تندرستی در دانشگاه‌ها قطعاً شاهد پوشش جمعیت بیشتری در طرح خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان کارگاه آموزشی " دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی" روز ۲۷ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حضور ۱۵۰ نفر ازکارشناسان آقا و خانم فعال در زمینه پایش و تندرستی ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه