پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۴۸
|
کد خبر: ۲۹۵۴
افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی گفتگوی بین ادیان و گفتگوی بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با تأکید بر تأثیر ادیان بر میراث فرهنگی به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی گفتگوی بین ادیان و گفتگوی بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با تأکید بر تأثیر ادیان بر میراث فرهنگی با حضور میهمانان خارجی، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، کمیسیون ملی یونسکو و میراث فرهنگی در سالن اجتماعات شهید ایزدی و سالن جلسات فجر ساختمان مرکزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا به عنوان میزبان مراسم سخنرانی کرد.
پس از آن دکتر حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: مسأله گفتگوی ادیان یک امر طبیعی و شناخته شده است؛ ما ادیان را نور می‌دانیم و معتقدیم این ‌نور ها به هم کمک می‌کنند.
وی افزود: در این سرزمین احترام به ادیان امری ضروری و قدیمی است و در دین و آیین، ما از اختلافات عبور کرده‌ایم؛ شما هنگامی که وارد شهر‌های ایران می‌شوید، مشاهده می‌کنید مسجد، کلیسا و‌ کنیسه در یک کوچه قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: ما امروز باید در کنار گفتگوی ادیان باید به همکاری بین ادیان برسیم.
سپس به ترتیب دکتر محمدحسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، سوتان سوتکوفکسی رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، دکتر غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان صحبت کردند.
در پایان مراسم نیز از غلامعلی حداد عادل میهمان ویژه این برنامه تقدیر شد.

خبرنگار: میرزایی و اسماعیلی
عکس: موسوی ستوده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست