پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۵۶
|
کد خبر: ۳۰۰۸
حسینی یمین در دومین جلسه از سلسله نشست های گفتمان دینی بیان کرد: نحوه ورود ما به مسائل بسیار مهم است، اگر در همان ابتدا ورود انسان به مسئله ای اشتباه باشد، هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین، استاد حوزه و دانشگاه، در جلسه‌ای از سلسله نشست‌های گفتمان دینی، با محوریت اثبات صانع که در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، گفت: بنیادی‌ترین مطلب در مباحث اعتقادی که وجه امتیاز ماتریالیست‌ها و لائیک‌های دنیا به وجود خداوند می‌باشد، مساله اعتقاد به وجود حقیقت مطلق خداوند است.
وی افزود: تصور مقدم بر تصدیق است، یعنی تا زمانی که تصور نکنیم تصدیق امکان‌پذیر نیست؛ تصور یعنی صورت چیزی را دریافتن، بی‌آنکه دانش دیگری به همراه آن باشد. در حالی که تصدیق به معنای گرویدن و باورداشتن است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نخستین مسئله‌ای که برای جویندگان حقیقت مطرح است و پیش از هرچیز باید پاسخ صحیح آن را به دست آورد، این است که آیا خدا وجود دارد یا خیر؟
وی اظهار داشت: برای پاسخ به این پرسش، راه‌های گوناگونی وجود دارد که در کتاب‌های مختلف فلسفی، کلامی و نیز در بیانات پیشوایان دینی و کتاب‌های آسمانی به آنها اشاره شده است.
حسینی‌یمین در ادامه با بیان اینکه نحوه ورود ما به مسائل خیلی مهم است گفت: اگر در همان ابتدا ورود انسان به مسئله‌ای اشتباه باشد، هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید.
وی اضافه کرد: این مساله به صراحت در باب شناخت خدا نیز صادق است و ملازمه حد و برهان به فهم مساله کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام حسینی‌یمین بیان کرد: معلول، عین‌الربط به علت است و انسان عین‌الربط به وجود خداست و همه عالم تجلی از خداوند است.
وی خاطرنشان کرد: انسانیت و کمال انسانی، این اقتضا را دارد تا به جستجوی حقایق و درک آنها بپردازد و اگر در این کار کوتاهی کند، در واقع به انسانیت او لطمه وارد می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: به امید آنکه با ایجاد حقیقت‌جویی و کمال‌جویی در انسان، که قطعا عام‌تر و وسیع‌تر خواهد بود در این مسیر گام برداریم.

خبرنگار: یاری
عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر