پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۶۲
|
کد خبر: ۳۰۲۳
مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور:

می‌توانیم از اساتید در تمام رشته‌ها بهره ببریم

سید مرتضی حسینی مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور، در دانشگاه بوعلی سینا گفت: ما با داشتن تنوع کاری می‌توانیم از اساتید در تمام رشته‌ها بهره ببریم؛ این ظرفیت امروز مهیا است و حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۶۰۰۰ گروه استارت آپی و ۸۰ مرکز رشد در کشور داریم که این ظرفیت‌ها از طرف دانشگاه شکل گرفته و ما امروز اینجا هستیم که اعلام کنیم این‌ها نیازهای ماست و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌توانند با ایده‌های خود به ما کمک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر سید مرتضی حسینی مدیر کل مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور در جلسه هم‌اندیشی با موضوع «محرومیت زدایی» که با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در سالن جلسات فجر ساختمان مرکزی برگزار شد، گفت: خوشحالیم که بعد از گذشت یک‌سال توانسته‌ایم از تمام استان‌های کشور ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کنیم؛ ایده‌‌ای امروزه در استان‌ها با اسم هسته‌های تخصصی توانمند سازی و محرومیت زدایی با هدف کم کردن فاصله ما با دانشگاه شکل گرفت که نشان‌دهنده آن است که ما در کمیته امداد درها را برای گروه‌های نخبه باز کرده‌ایم تا هم از ظرفیت‌های ما استفاده کنند و هم به ما در جهت حل خلا‌ها و چالش‌های پیش رو کمک کنند.
حسینی افزود: کمیته امداد در رابطه با خیر و احسان، کارهای فرهنگی، مشاوره، آموزشی و پژوهشی فعالیت داشت اما با چیزی که دغدغه سازمان بود فاصله زیادی داشت؛ ما با یک سری مسائل پیش رو هستیم که مسائل منطقه‌ای است که نخبگان همان منطقه را می‌طلبد.
وی تبیین کرد: علم سلطان است و هرکس که بتواند بهره خود را از آن ببرد پیروز میدان است؛ ما به عنوان کمیته امداد نمی‌خواهیم بازنده میدان باشیم.
مرتضی حسینی تصریح کرد: ما برای این‌که کار جدی‌تر شود به یک تفاهم‌نامه صرف اکتفا نمی‌کنیم؛ برای عملیاتی شدن آن نظام مسائل امداد را برای پیدا کردن چالش‌ها و مسائل امداد طراحی کردیم تا در هسته‌های تخصصی درباره آن‌ها بحث کنیم و کار را جلو ببریم.
حسینی اظهار داشت: کار ما یک بخشی از محرومیت‌زدایی در کشور است و اگر بخواهیم به سهم خود در این زمینه فعالیت کنیم، به بحث توانمندسازی باید توجه کنیم.
وی تاکید کرد: ما با داشتن تنوع کاری می‌توانیم از اساتید در تمام رشته‌ها بهره ببریم؛ این ظرفیت امروز مهیا است و حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۶۰۰۰ گروه استارت آپی و ۸۰ مرکز رشد در کشور داریم که این ظرفیت‌ها از طرف دانشگاه شکل گرفته و ما امروز اینجا هستیم که اعلام کنیم این‌ها نیازهای ماست و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌توانند با ایده‌های خود به ما کمک کنند.
دکتر حسینی افزود: همچنین دانشگاه می‌تواند به افزایش کمک‌ها و به بالا بردن اعتماد عمومی به حوزه خیر و احسان کمک کند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی