پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۴۱
|
کد خبر: ۳۰۶۸
با حضور دامداران و دامپروران موفق استان؛

همایش آموزشی بهداشت و تغذیه دام کوچک برگزار شد + گزارش تصویری

همایش آموزشی مشترک بین شرکت تعاونی کشاورزی دام کوچک و گروه علوم دامی دانشگاه بوعلی سینا با موضوع بهداشت و تغذیه دام با حضور دامداران و دامپروران موفق استان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، همایش آموزشی مشترک بین شرکت تعاونی کشاورزی دام کوچک و گروه علوم دامی دانشگاه بوعلی سینا با موضوع بهداشت و تغذیه دام کوچک با حضور روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، مسوولین شرکت تعاونی کشاورزی دام کوچک، دامداران و دامپروران موفق استان و اساتید و دانشجویان رشته علوم دامی در سالن همایش‌های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد.
در ابتدای این همایش مهندس ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی دام کوچک ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های شرکت گفت: هدف نهایی ما این است که بتوانیم تمامی احتیاجات دامداران شامل آموزش، ترویج علوم نوین دامداری و کمک به افزایش بهره‌وری با ورود متخصصین را شاهد باشیم که بدون همکاری و حضور ویژه اساتید دانشگاه محقق نخواهد شد؛ امیدوارم فصل جدیدی از همکاری دانشگاه با صنعت به امید شکوفایی، بهبود و افزایش بهره‌وری را شاهد باشیم.
پس از آن مهندس نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی تصریح کرد: اعضای هیات علمی درباره بحث آموزش و ارائه خدمات کارشناسی به تولیدکنندگان استان اعلام آمادگی کرده‌اند که ما این را به فال نیک گرفتیم و قدر دانستیم.
وی همچنین گزارشی از وضعیت موجود پرورش گوسفند در استان همدان با محورهای نگاهی به دام سبک استان، وضعیت آب و هوایی، تولید علوفه، وضعیت جمعیت دام در استان، وضعیت واحدهای صنعتی پرورش دام، تولید گوشت قرمز به تفکیک نوع دام و به تفکیک واحدهای صنعتی و روستایی، وضعیت سامانه‌های رایج پرورش گوسفند و بز در ایران، مشکلات موجود، راه‌های پیش رو، پیشنهادات، ضرورت‌ها، مبانی سیاست‌گذاری پروژه پژوهش در سیستم غیر مرتعی ارائه داد.
مهندس شعبانی دبیر کل اجرایی کشاورزی استان همدان در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل تعاونی دام سبک استان ایجاد موقعیت اجتماعی و افزایش تولید و در نهایت کاهش بیکاری است؛ تشکیل این تعاونی اتفاق مبارکی بود که امسال شاهد آن بودیم و امیدواریم تولیدکنندگان ما در این قسمت موفق باشند و تولیدات خود را به جامعه عرضه کنند.
وی همچنین در رابطه با بحث نظام صنفی، اعتبار پروانه‌ها در مراجع قضایی و ثبت و دریافت مجوز در بخش کشاورزی صحبت کرد.
دکتر حسن علی‌عربی عضو هیات علمی گروه علوم دامی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا در همایش آموزشی بهداشت و تغذیه دام کوچک گفت: در تمام دنیا اساس اصلی ورود به هر بخش را آموزش می‌گذارند و امیدوارم همکاران ما در بخش دامپروری توجه بیشتری به آن کنند.
وی افزود: با توجه به این‌که همدان به یک‌سری آموزش‌ها نیاز داد و باید دقت بیشتری روی آن باشد، مایه خوشحالی من و همکاران من در دانشگاه بوعلی سینا است که وظیفه خود را به عنوان یک معلم بدون هیچ چشم‌داشتی انجام دهیم.
وی همچنین در رابطه با مزایای گوسفند، سیستم‌های پرورش گوسفند، انتخاب دام، امنیت زیستی، برنامه کنترل انگل، تغذیه دام، تشخیص زود هنگام و درمان، پیشگیری از بیماری‌ها و ... مطالبی را بیان کرد.
در انتهای برنامه دکتر علی‌اصغر ساکی رییس دانشکده کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم این همایش بتواند راه را برای اینکه دانشگاه در معضلات و رفع گام بردارد، باز کند.
وی تبیین کرد: گوسفندان ما از مواد زائدی که مصرف می‌کنند، می‌توانند شیر تولید کنند؛ ما می‌توانیم بسیاری از ضایعات که در بخش کشاورزی وجود دارد را در بخش دامداری استفاده کنیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی