پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۱۶
|
کد خبر: ۳۰۹۴
پروانه سلحشوري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه بوعلي سينا تصریح كرد: مجلس نباید نگاه خود را به نگاه منطقه ای محدود کند، چرا که در این صورت شاهد توسعه نامتوازن و ناهمگون در سراسر کشور خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، پروانه سلحشوري، عضو فراکیسیون زنان مجلس شورای اسلامی در برنامه بررسی عملکرد و جایگاه نهادهای انتخابی در نظام جمهوری اسلامی ایران، که با تلاش انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، در سالن شهید چمران دانشكده علوم پایه اين دانشگاه برگزارشد، گفت: مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده‌است.
وی ادامه داد: در فرمان مشروطیت از مجلس ایران به عنوان مجلس مقدس شورای ملی و مجلس شورای اسلامی نام برده شده‌است؛ در قانون اساسی مشروطه و قانون اساسی جمهوری اسلامی پیش از بازنگری نام این نهاد، مجلس شورای ملی بوده‌است.
سلحشوری باذکر اینکه قبل از انقلاب نیز به صورت تشریفاتی وجود داشته است گفت: بعداز انقلاب مردمی که خواستار تغییر بودند به پای صندوق های رای رفته و باحضور پرشور خود به مجلس و انتخابات معنا دادند.
وي با بیان اینکه با گذشت زمان ما شاهد هرچه بیشتر دوقطبی و سیاسی تر شدن جامعه شدیم گفت : رد صلاحیت کاندیدا ها به علت نوع نگاه سیاسی، ایجاد آفت دوقطبی در جامعه از عواملی است که می‌تواند به وحدت امت ضربه بزند.
عضو فراکیسیون زنان مجلس ایران اضافه كرد: هر نظامی برای خود ارکانی دارد و باید احترام به این ارکان از سوی متصدیان و مسئولان در اولویت ویژه قرار داشته باشد.
وي ادامه داد: ما در روند انتخابات باید به دو بعد انتخاباتی و بعد نظارتی توجه داشته باشيم، چراکه هم انتخاب شدگان و هم انتخاب کنندگان برای تشکیل یک مجلس قدرتمند نقش دارند.
پروانه سلحشوري اظهارداشت: یافتن راه حل برای رفع مشکلات، عمل به مُر قانون، توجه به مشکلات اصلی مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی، از وظایف مجلس شوراي اسلامي محسوب می شود؛ بهانه‌جویی و سلیقه‌گرایی‌ها در انجام وظایف، مردم را راضی نخواهد کرد.
وی تصريح كرد: اعتقاد من به اين است که مجلس نتوانسته به خوبی وظیفه نظارتی خود را پیش ببرد و اغماض سیاسی، نظارت مجلس را ضعیف کرده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: به نوعی اغماض سیاسی سبب شده که مجلس نتواند از همه ظرفیت های خود استفاده کند.
وي تشریح کرد: مجلس نباید نگاه خود را به نگاه منطقه ای محدود کند، چرا که در این صورت شاهد توسعه نامتوازن و ناهمگون خواهیم بود؛ مجلس باید دیدگاه ملی داشته باشد که بتواند توسعه پایدار در کشور ایجاد کرد.
سلحشوري در پایان اظهارداشت: ازجوانان ‌کشور میخواهم که آگاهی خود رابالا برده و فضایل اخلاقی، اجتماعی، تعهدپذیری، مسئولیت پذیری وغیره را در خود پرورش دهند که در سالهای آینده شاهد نمایندگان عدالت محور و به دور از تبعیض در جامعه باشیم.

خبرنگار: ياري
عكس: اميني

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو